biblioteka allegro

biblioteka allegro
paczekwmasle
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:prawie 6 lat
  • Postów:11
0

Dzień dobry!

Chciałbym zacząć robienie gier w konsoli z tego kursu: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Allegro-4-x-C++/21 . Jednak kiedy wchodzę w zakładkę o dev cpp przycisk sprawdź uaktualnienia jest wyszarzony, nie da się go kliknąć. Czy w związku z tym jest jakiś inny sposób na instalację allegro? Lub czy robienie gier w konsoli jest możliwe za pomocą jakiejś innej graficznej biblioteki?


spartanPAGE
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:8 dni
1

Do robienia gier tekstowych nie potrzebujesz w ogóle graficznych bibliotek.
Jeśli natomiast chcesz zainstalować dowolną bibliotekę, to postępuj wg. jej instrukcji instalacji - rozwiązania typu startery projektów z wątpliwych środowisk jak widzisz lubią nie działać

paczekwmasle
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:prawie 6 lat
  • Postów:11
0
spartanPAGE napisał(a):

Do robienia gier tekstowych nie potrzebujesz w ogóle graficznych bibliotek.
Jeśli natomiast chcesz zainstalować dowolną bibliotekę, to postępuj wg. jej instrukcji instalacji - rozwiązania typu startery projektów z wątpliwych środowisk jak widzisz lubią nie działać

ok, ale gdzie moge znaleźć tą instrukcje instalacji (mógłbyś podać przykład dla tego allegro)?


elwis
  • Rejestracja:ponad 18 lat
  • Ostatnio:14 dni
1

Na linuksie możesz sobie zaciągnąć z menedżera pakietów. Na windowsie, proszę, trudno za pewnie znaleźć oficjalną stronę projektu: https://liballeg.org/download.html
Dodam od siebie tylko tyle, że sprawdziłbym na twoim miejscu jeszcze bibliotekę SDL. Pamiętam, że lata temu pisałem proste gierki i właśnie zastanawiałem się, którą wybrać i wybrałem SDL, bo allegro jakieś takie chaotyczne. W SDL dobrze mi się pracowało.


edytowany 2x, ostatnio: elwis
lamerski
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:około 2 lata
0

Czy wybór devcpp był spowodowany jakimiś konkretnymi okolicznościami czy tak po prostu wyszło?
Co do instalacji:

  1. Linux: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Allegro-5-x-C++/Instalacja-i-konfiguracja/Instalacja-Allegro-5-Linux/564
  2. Windows: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Allegro-5-x-C++/Instalacja-i-konfiguracja/Instalacja-Allegro-5-Windows/563

Życie jest zbyt krótkie, by marnować czas na spieszenie się.
paczekwmasle
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:prawie 6 lat
  • Postów:11
0
lamerski napisał(a):

Czy wybór devcpp był spowodowany jakimiś konkretnymi okolicznościami czy tak po prostu wyszło?
Co do instalacji:

  1. Linux: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Allegro-5-x-C++/Instalacja-i-konfiguracja/Instalacja-Allegro-5-Linux/564
  2. Windows: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Allegro-5-x-C++/Instalacja-i-konfiguracja/Instalacja-Allegro-5-Windows/563

nie no w szkole robiliśmy w devie to już mi się nie chciało zmieniać na co innego i nie za bardzo wtedy wiedziałem, że można gdzie indziej


lamerski
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:około 2 lata
1

Do gier 2D masz jeszcze do dyspozycji SFML. Opis instalacji: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-2-x-C++/Instalacja-i-konfiguracja/Instalacja-biblioteki-SFML-2-0/461
No i, jak @elwis napisał, SDL. Opis onstalacji dla Visuala: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SDL-C++/Instalacja/93
Co do devcpp: zmień to na cokolwiek. Choćby na konsolę w Linuksie. Albo, skoro używasz Windowsa i nie chcesz walczyć z konfiguracją Visuala, zainstaluj Code::Blocks.


Życie jest zbyt krótkie, by marnować czas na spieszenie się.
edytowany 1x, ostatnio: lamerski
Potat0x
  • Rejestracja:ponad 8 lat
  • Ostatnio:17 dni
  • Postów:370
0

Jest już od dawna nowsza wersja, Allegro 5.
Napisałem kiedyś parę rzeczy w SFML i dobrze wspominam.

http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=14918

Jedni polecą Allegro, drudzy SFML. Główną różnicą między nimi jest to, że Allegro jest napisane strukturalnie, natomiast SFML obiektowo.

edytowany 1x, ostatnio: Potat0x
paczekwmasle
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:prawie 6 lat
  • Postów:11
0
lamerski napisał(a):

Do gier 2D masz jeszcze do dyspozycji SFML. Opis instalacji: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-2-x-C++/Instalacja-i-konfiguracja/Instalacja-biblioteki-SFML-2-0/461
No i, jak @elwis napisał, SDL. Opis onstalacji dla Visuala: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SDL-C++/Instalacja/93
Co do devcpp: zmień to na cokolwiek. Choćby na konsolę w Linuksie. Albo, skoro używasz Windowsa i nie chcesz walczyć z konfiguracją Visuala, zainstaluj Code::Blocks.

czemu dev cpp jest zły?


elwis
  • Rejestracja:ponad 18 lat
  • Ostatnio:14 dni
0
paczekwmasle napisał(a):

czemu dev cpp jest zły?

Może nie jest zły, ale pewnie u innych, jak i u mnie w pamięci zachował się jako sztywny staroć. Ja go nie używałem od wielu lat i z tego co pamiętam to tam tylko edycja kodu i debuggger, który wykorzystuje jakis promil możliwości GDB (czy czego on tam używa). Nie pamiętam, żeby miał jakieś bardziej zaawansowane funkcje wyszukiwania, refactoru, itp. Na początku może i nie jest zły. Mnie w zasadzie problem IDE nie dotyczy, bo koduję w konsoli. :)


edytowany 1x, ostatnio: elwis
lamerski
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:około 2 lata
0
[paczekwmasle napisał(a)]

czemu dev cpp jest zły?

Załóżmy, że masz nieograniczone możliwości finansowe i cena nie ma dla Ciebie jakiegokolwiek znaczenia (większość przyzwoitych IDE jest darmowa lub ma darmową wersję). W takiej sytuacji kupujesz furę, która parę miesięcy temu wyjechała z fabryki czy taką, która osiągnęła już dawno pełnoletność?
Przyznaję, że dec-cpp początkowo może się wydawać kuszący, ale im dłużej będziesz z nim pracował, tym więcej czasu zejdzie Ci na ogarnięcie możliwości nowego IDE, gdy już sam dojdziesz do wniosków, które Ci podajemy na tacy ;-)
Swoją drogą dla mnie najlepsze IDE to gedit + konsola. A dla totalnych nerdów - pewnie nano + konsola :-D

Co do IDE, to chyba najlepiej wspominam Qt Creatora i Eclipse.


Życie jest zbyt krótkie, by marnować czas na spieszenie się.
edytowany 2x, ostatnio: lamerski
elwis
vim/emacs + konsola. Rzeczywiście, to najlepsze co może być. :)
lamerski
...i wszystko z palca, jak za starych dobrych czasów, bez upiększaczy i bez pierdyliarda rewelacyjnych i rewolucyjnych frameworków, za którymi coraz trudniej nadążyć... A może czas spojrzeć prawdzie w oczy i przyznać, że się starzejemy? :-D
elwis
Kto powiedział, że Vim i konsola wyklucza jakiekolwiek udogodnienia? Wręcz przeciwnie, konsola to najlepsze środowisko do automatyzacji pracy. Również to jest myśl przewodnia Vima. Po prostu to są rozwiązania dla myslących inaczej.
lamerski
Ależ ja nic nie pisałem o udogodnieniach ;-) Tylko o upiększaczach... Aha, że "z palca"? Bo te udogodnienia odpala się z palca ;-)
elwis
Jak chcę piękna to oglądam swój kod (czasem trzeba go uprzednio naprawić, to prawda) lub włączam Chopina. Środowisko pracy ma być funkcjonalne i przede wszystkim nie rozpraszać.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.