eventy w sfml

B2
  • Rejestracja:ponad 6 lat
  • Ostatnio:ponad 5 lat
  • Postów:68
0

Siemka,
mam pytanie dla jakiegoś speca od SFMLa, mianowicie:
piszę grę w której do mam klase introController, no i w tej klasie mam dostępne kwadraty które za pomocą eventów po kliknieciu mają dobrać poziom gry i przekazać tą zmienną getterem do klasy odpowiedzialnej za ustanowienie początkowego stanu gry. Jednakże program niestety działa w ten sposób że do klasy odpowiadającej za ustanowienie początkowego stanu gry, owszem jest przekazywana getterem wartość jednak ta początkowa, zainicjalizowana w headerze. Tak jakby w iffy odpowiedzialne za poszczególne eventy nie zmieniały wartości pola stanu gry tylko przepuszczały to i zwracana by była ta wartość domyślna. Domyślam się więc że problem leży w tych właśnie eventach... I tu moje pytanie, czy takie eventy nie mogą wykonywać innych funkcji takich jak zmiana wartości danego pola?

au7h
Show your code
B2
masz link do gita https://github.com/BS9909/Saper pole z klasy IntroController ma być przekazane do klasy Minesweeper
K1
  • Rejestracja:ponad 2 lata
  • Ostatnio:około 3 godziny
  • Postów:49
0

Specem nie jestem, ale mam trochę doświadczenia w sfml. Debugowałeś to? Kod wygląda bardzo w porządku, ale może któryś warunek/operacja nie działa tak jak powinna..Zwykle w takich przypadkach można stwierdzić co i gdzie jest nie tak. Z tego co mi wiadomo to sfml-owskie eventy tylko przechowują zdarzenie i nic więcej.


"C sprawia, że łatwo jest sobie strzelić w stopę. Z C++ jest to trudniejsze, ale za to w razie czego odstrzelisz sobie całą nogę"- Bjarne Stroustrup.
"A w C# jest to prawie niemożliwe, ale w razie czego strzelisz sobie w łeb" - Ja
Wniosek: im wyższy poziom abstrakcji, tym rzadziej występują błędy, lecz tym większe niosą konsekwencje

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.