Warcaby c++, projekt, drzewo

Warcaby c++, projekt, drzewo
VE
  • Rejestracja:ponad 6 lat
  • Ostatnio:około 5 lat
  • Postów:1
0

Witam, aktualnie pisze projekt warcabów w języku c++. Do przeprowadzenia projektu muszę wykorzystać drzewo, w którym przechowywane są trzy ruchy do przodu.
Brakuje mi wiedzy i materiałów do zrobienia tego. Jakieś rady? Całą logikę warcabów już mam napisaną łącznie z funkcją oceniającą. Pytanie tylko jak zabrać się za drzewo.

lion137
Znaczy co, nie Wiesz jak zaimplementować n - ary tree?
TobiPL
  • Rejestracja:około 11 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Postów:66
0
Kopiuj
const int SaveStorage = 3;
struct{
	int from,	// Gdzie figura stała
		where;  // Gdzie sie ruszyla
	int Kill;   // Czy cos tam stalo
}MoveSave[SaveStorage ];

int NextID;

void Move( ... ){
	
	if(++NextID>=SaveStorage )NextID=0;
	
	MoveSave[NextID].from = fromI;
	MoveSave[NextID].where = whereI;
	MoveSave[NextID].Kill = KillI;
	
	return;
}

Coś mniej więcej takiego?
Jeśli chodzi o przechowanie ruchu to wystarczy 
Skąd gdzie się figura ruszyła i czy coś zabiłą :x...

Edit: wiadomo że pole gry ma wymiary 8x8 więc mamy tam na oko jakieś chyba 64 fildy do stanieńcia no nie?
przyjmijmy że mamy pjona i liczmy od góry w dół i od lewej do prawej jak pixele

Pjonek z A7 rusza się np. na A6 więc
From = 9; // bo to pole będzie miało taki adres
Where = 17; // bo pole na które się ruszył ma taki adres
Kill = 0; // bo nic nie zabił więc jak cofasz ruch nie musisz dodać figury

przy okazji
void Move( ... ) // to tylko tak dla przykładu bo nie wiem jak wygląda twój kod więc co robi program podczas ruchu :P
te kropki pozwalają ci dac nieograniczona ilośc argumantuf :3
które potem możesz wyciągnąć np. asmem :x... asm();

edytowany 2x, ostatnio: TobiPL
MarekR22
de facto pole gry ma 4 * 8, bo co drugie pole jest tylko dekoracją.
TobiPL
Ty wiesz że ja nawet na początku myślałem że w ogóle to mają być szachy xD #Czytanie_Ze_Zrozumieniem :) To u mnie podstawa że czegoś nie doczytam czy nie zrobię dokładnie :P
VE
doprecyzuje, to ma być symulacja warcabów 6x6. Mam stworzyć strukturę drzewa w którym jest przechowywana aktualna sytuacja na planszy o głębokości drzewa 3("Przechowuje 3 ruchy do przodu") gdzie na liściach jest przechowywana sytuacja tablicy po tychże trzech ruchach. Tylko nie mam pojęcia jak się za to zabrać, bo "Dzieci" od samego korzenia mi wychodzi 12 w najgorszym przypadku, gdy mam mozliwosc wyboru z 6sciu bierek ("nie sa zablokowane"). Mniej więcej :P

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.