Witam, aktualnie pisze projekt warcabów w języku c++. Do przeprowadzenia projektu muszę wykorzystać drzewo, w którym przechowywane są trzy ruchy do przodu.
Brakuje mi wiedzy i materiałów do zrobienia tego. Jakieś rady? Całą logikę warcabów już mam napisaną łącznie z funkcją oceniającą. Pytanie tylko jak zabrać się za drzewo.
- Rejestracja:ponad 6 lat
- Ostatnio:około 5 lat
- Postów:1


- Rejestracja:około 11 lat
- Ostatnio:około 3 lata
- Postów:66
const int SaveStorage = 3;
struct{
int from, // Gdzie figura stała
where; // Gdzie sie ruszyla
int Kill; // Czy cos tam stalo
}MoveSave[SaveStorage ];
int NextID;
void Move( ... ){
if(++NextID>=SaveStorage )NextID=0;
MoveSave[NextID].from = fromI;
MoveSave[NextID].where = whereI;
MoveSave[NextID].Kill = KillI;
return;
}
Coś mniej więcej takiego?
Jeśli chodzi o przechowanie ruchu to wystarczy
Skąd gdzie się figura ruszyła i czy coś zabiłą :x...
Edit: wiadomo że pole gry ma wymiary 8x8 więc mamy tam na oko jakieś chyba 64 fildy do stanieńcia no nie?
przyjmijmy że mamy pjona i liczmy od góry w dół i od lewej do prawej jak pixele
Pjonek z A7 rusza się np. na A6 więc
From = 9; // bo to pole będzie miało taki adres
Where = 17; // bo pole na które się ruszył ma taki adres
Kill = 0; // bo nic nie zabił więc jak cofasz ruch nie musisz dodać figury
przy okazji
void Move( ... ) // to tylko tak dla przykładu bo nie wiem jak wygląda twój kod więc co robi program podczas ruchu :P
te kropki pozwalają ci dac nieograniczona ilośc argumantuf :3
które potem możesz wyciągnąć np. asmem :x... asm();


Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.