Witam, otoz mam problem, pisze gre i nie potrafie zaprogramowac ruchu jednostajnie przyspieszonego po okregu, przy czym srodkiem okregu jest myszka. Jesli chodzi o kat to normalnie go wyliczam i ustawiam statek w kierunku myszki, wiec musze tylko dobrze wyliczac punkty na okregu. Mecze sie z tym juz dosc dlugi czas i dalej nie wiem, jak to zrobic, a chcialbym to w koncu zrozumiec :/ . Moglby mi ktos to wypisac w punktach? Jak ja to widze:
1.przyspieszenie katowe jest w tym ruchu stale, wiec wybieram sobie jakas wartosc
2.predkosc liniowa na poczatku = 0 (predkosc liniowa jest potrzebna do ustawienia limitu szybkosci poruszania sie)
3.obliczam predkosc katowa koncowa = predkosc katowa poczatkowa + stale przyspieszenie katowe * czas
4.wyliczam pozycje x i y
x=Rcos(predkosc katowa koncowa * czas)
y=Rsin(predkosc katowa koncowa * czas)
5.obliczam sobie predkosc liniowa ze wzoru predkosc katowa koncowa * R