zużycie pamięci

zużycie pamięci
0

Witam
Poszukuję sposobu na duże zmniejszenie użycia pamięci tego kodu
http://4programmers.net/Pastebin/3420

n0name_l
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2412
0

Uzywaj 4 bitow do zapisu cyfry, nie 8.

0

Dzięki, dał byś jakiś link do przeczytania?

spartanPAGE
  • Rejestracja:prawie 12 lat
  • Ostatnio:30 dni
0
Kopiuj
vector<bool>?
kq
Nie lepiej std::bitset?
spartanPAGE
Teraz mnie to zastanawia. Tylko jaka przewaga?
kq
Wygodna konwersja z i do uint64_t i std::string.
n0name_l
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2412
0

O czym? Zrobienie tego jest serio proste.

Kopiuj
0 - 0000
1 - 0001
2 - 0010
3 - 0011
4 - 0100
5 - 0101
6 - 0110
7 - 0111
8 - 1000
9 - 1001

Do tego robisz jakas klase, ktora opakowuje operacje wyciagania tych liczb z charow, podmieniasz to z obecnym stringiem i gotowe.

0

czyli zamienić liczbę na binarną i ją przekazać do funkcji

0

no_name, mimo wszystko nie rozumiem twojego rozwiązania, przecież podanie ciągu binarnego do tej funkcji da zły wynik

0

tutaj chodzi o liczby, rzędu 50000 cyfr, więc typy liczbowe nie wchodzą w gre

0
K1
  • Rejestracja:ponad 10 lat
  • Ostatnio:ponad 10 lat
  • Postów:9
0

Jak ktoś jest w stanie dokładniej wytłumaczyć sposób no_name to proszę o priv

n0name_l
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2412
0

Nie wiem zbytnio czego nie rozumiesz.
#Robisz sobie typ, ktory trzyma wewnetrznie jakis bitset/tablice charow/whatever.
#W kazdy jeden bajt wkodowujesz 2 liczby (1 gornej czesci oktetu, 2 w dolnej czesci oktetu)
#Definiujesz potrzebne ci operacje arytmetyczne
#Modyfikujesz swoja funkcje, zeby korzystala z nowego typu.

edytowany 1x, ostatnio: n0name_l
Sopelek
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:ponad 8 lat
  • Lokalizacja:Kraków
  • Postów:467
2

Nie lepiej zrobić to w innym systemie liczbowym? (najlepiej jakiś istniejący bignum, np GMP)
Będzie wydajniej i zużycie pamięci będzie dużo mniejsze.
http://www.wolframalpha.com/input/?i=log%282^64%2C+10^50000%29

edytowany 2x, ostatnio: Sopelek
n0name_l
Hm.. bylem swiecie przekonany, ze gdzies tu autor napisal, ze nie moze uzywac gotowych bibliotek.
K1
tak, nie można
Sopelek
Ale można napisać samemu. Jest trochę roboty, ale zawsze to jakieś rozwiązanie.
K1
  • Rejestracja:ponad 10 lat
  • Ostatnio:ponad 10 lat
  • Postów:9
0

no_name wydaję mi się jednak, że zrobienie tego twoim sposobem, zużyje więcej pamięci.

n0name_l
Wtf. Obecnie trzymasz 1 znak w 8 bitach. Jesli chcesz sie trzymac systemu decymalnego to mozna zakodowac 1 cyfre w 4 bitach minimalnie (czyli to co ci napisalem wyzej). Widzisz chyba, ze 8 > 4?
K1
  • Rejestracja:ponad 10 lat
  • Ostatnio:ponad 10 lat
  • Postów:9
0

a mogę jakoś zamienić unsigned char na bity?

Sopelek
unsigned char już jest w bitach
K1
sory, "4" mi się zgubiło
Sopelek
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:ponad 8 lat
  • Lokalizacja:Kraków
  • Postów:467
0

c >> 4
i
c & 0x0F

K1
jeżeli możesz napisz jakiś przykład, będę bardzo wdzięczny
Sopelek
to co napisał noname i to to jest wszystko co można napisać o takim reprezentowaniu liczb.
K1
  • Rejestracja:ponad 10 lat
  • Ostatnio:ponad 10 lat
  • Postów:9
0

Jednak zostanę przy tym sposobie co mam, jednak staram się jakoś zmienić algorytm, aby nie wychodził mi poza zakres tablicy na końcu mnożenia [z-1] - if nie wchodzi w grę bo za bardzo opóźni program
http://4programmers.net/Pastebin/3427

TA
if zbyt spowolni program? To Ty w asmie na hakach powinienes pisać...

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.