Qt - liczby zespolone, kalkulatorek (mała prośba)

Qt - liczby zespolone, kalkulatorek (mała prośba)
grzesiek51114
grzesiek51114
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2442
0

Dzień dobry,

napisałem kalkulatorek liczb zespolonych z wykorzystaniem przeładowania operatorów i polimorfizmu w C++ oraz Qt.

Chcę się zapytać czy dobrze rozumiem tutaj polimorfizm i czy można by było to bardziej zoptymalizować. Kod jest prosty i dlatego zastanawiam się nad tym czy by nie wykorzystać przeładowania operatorów jeszcze bardziej do innych operacji na klasie 'Zespolona' ale nie mam pomysłu (np. do wyświetlania liczby w formatce interfejsu Qt). Ten kod w ogóle jest dobry? Czytelny? Wycieków pamięci nie ma, ponieważ sprawdzałem przy pomocy drmemory.

Jeżeli gdzieś się pomyliłem w algorytmie arytmetyki liczb zespolonych to wybaczcie ale już trochę z tego zapomniałem. Wyniki program zwraca dobre.

Tak na szybko:

Kopiuj
 
1. Klasa Zespolona reprezentuje liczbę zespoloną;
2. Klasa Dzialanie do klasa abstrakcyjna do poszczególnych działań arytmetycznych;
3. Po klasie Dzialanie dziedziczą cztery klasy wyspecjalizowane tj. dodawanie, odejmowanie itp.
4. Klasa Kalkulator to klasa główna interfejsu Qt;

Innymi słowy - co mógłbym zmienić żeby ten kod był lepszej jakości, jeśli się da.

pozdrawiam
Grzesiek

edytowany 1x, ostatnio: grzesiek51114
MarekR22
Moderator C/C++
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:4 minuty
0

z początku myślałem, że będziesz normalnie parsował zapis użytkownika np taki napis "((3+2i)*3+4i)/(2-4i)" i obliczał na bieżąco wynik gdy użytkownik wpisuje dane.
Te edytorki powinny ci posłużyć do poćwiczenia używani Qt-ka (W obecnej formie te klasy to przerost formy nad treścią).
Czyli te buttony do wyboru działania powinny zachowywać się jak radio buttony, każda zmiana wartości początkowych powinna natychmiast aktualizować rezultat.


Jeśli chcesz pomocy, NIE pisz na priva, ale zadaj dobre pytanie na forum.
grzesiek51114
grzesiek51114
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2442
0

No w sumie fajny pomysł z tymi radiobuttonami. Ciekawy :) Wiem, że to co zrobiłem to trochę przerost formy nad treścią ale chciałem wrzucić dużo rzeczy do jednego worka, żeby potrenować polimorfizm czy przeładowanie operatorów.

0
grzesiek51114 napisał(a):

żeby potrenować polimorfizm czy przeładowanie operatorów.

Przeciążanie operatorów to też polimorfizm.

Sopelek
Strasznie naciągane według mnie.
Lucas Darkstorm
Lucas Darkstorm
Dlaczego tak uważasz? To jest generalnie zaliczane do polimorfizmu statycznego, bo to w czasie kompilacji jest rozstrzygane, którą implementację danego operatora należy zastosować przy danej instrukcji.
xfin
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:9 miesięcy
  • Lokalizacja:Genewa
  • Postów:597
0

IMO dziedziczenie w przypadku dzialań arytmetycznych to nie jest dobry pomysł (i faktycznie przerost formy).
Rozsądniej byłoby zrealizować dziedziczenie, gdy klasa "zespolone" dziedziczy po "rzeczywistych" - wtedy możesz sobie rozbić logikę kalkulatora na działania na obu typach danych (i tutaj ćwiczyć polimorfizmy :D). Do działań użyć własnego przeciążenia operatorów. Wtedy wszystko wydaje się logiczniejsze.

MarekR22
Moderator C/C++
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:4 minuty
0

dziedziczenie byłoby dobre, gdyby robić coś bardziej zaawansowanego, np parsował całe wyrażenie.


Jeśli chcesz pomocy, NIE pisz na priva, ale zadaj dobre pytanie na forum.
edytowany 1x, ostatnio: MarekR22
xfin
Napisałem, że byłoby rozsądniej, co nie znaczy, że jest to potrzebne + chciałem pokazać, że dziedziczenie na operacjach arytmetycznych jest bez sensu.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.