minikomunikator, c++

minikomunikator, c++
MI
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:prawie 9 lat
  • Postów:199
0

Cześć :)
Mam dalsze pytania:
Komunikacja pomiędzy klientem a serwerem odbywa się tak:
Przesyałm ciąg bajtów, gdzie pierwsze cztery bajty to rozmiar oraz rodzaj. Rozmiar wskzauje na pozostałą część pakietu, a rodzaj to właśnie typ pakietu. Chodzi o to, że musze się orientować, czy chodzi o logowanie, wiadomość, utrzymanie połączenia, etc. Dalszą część pakietu stanowi zserializowany obiekt reprezentujący dany pakiet. Np.
MessagePackage, LoginPackage, etc.
Serwer dysponuje funkcją, która właśnie występuje jako pierwsza linia komunikacji, tzn. ściąga ze strumienia cztery pierwsze bajty i dalej dysponuje. Chodzi właśnie o to "dysponowanie".
Obecnie mam po prostu kilka ifów, które dla określonego rodzaju wołają określoną funkcję.
Chodzi mi o to, że wydaje mi się to nieeleganckie. W sumie chciałbym tu w jakiś sposób zastosować polimorfim, ale nie wiem jak to tu dopasować. ( pakiety dziedziczą po Package, ale ten projekt nie jest za dobry raczej )
Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł ( bądź też inne sugestie do przedstawionego przeze mnie rozwiązania) to zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam! :)

edytowany 1x, ostatnio: mielony
kq
Moderator C/C++
  • Rejestracja:prawie 12 lat
  • Ostatnio:około 5 godzin
  • Lokalizacja:Szczecin
2

Mapa typ pakietu ⟶ funkcja obsługująca. Nie używaj w niej operatora[] tylko .at(), lub zmień domyślną wartość na funkcję obsługującą nieznany typ pakietu.


Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 5 godzin
0

Szczerze to ja tu nie widzę okazji do dziedziczenia czegokolwiek..

Shalom
Tu chodzi raczej o interfejs PacketHandler i jego realiazcje a nie o dziedziczenie jako takie ;) Ale że C++ nie ma interfejsów to autor zrobił skrót myślowy.
MI
mam dwie funkcje czysto wirtualne. ( serializacja i deserializacja). Powinienem powiedzieć implementuję interfejs.
Shalom
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
3

Ja bym użył strategii i wykorzystał mapę która mapuje enum -> obiekt do "obsługi" pakietu. Czyli masz na przykład

Kopiuj
map<PacketTypeEnum, Packet*> handlers;
hanlders[PacketTypeEnum.Type1] = new Type1PacketHandler();
hanlders[PacketTypeEnum.Type2] = new Type2PacketHandler();
//...

a w kodzie:

Kopiuj
PacketTypeEnum packetType = packet.getType();
handlers[packetType]->handle(packet);

i voila


"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
Azarien
myślę że warto się przyzwyczajać do używania unordered_map domyślnie, a map tylko gdy istotna jest kolejność elementów.
Shalom
autor wcale nie napisał że korzysta z C++11 :P i potem będzie płakał że mu nie znajduje klas.
Azarien
GCC robi szkodę C++11 wprowadzając jakieś tryby i na dodatek zachowując C++03 domyślnie. Visual ma jeden "tryb" i klasa od którejś wersji po prostu jest dostępna
Shalom
Fakt, szczególnie że jest to potem bardzo mylące i problematyczne dla początkujących. Bo jak korzystają z jakiegoś IDE to często nawet nie wiedzą ze jakieś parametry istnieją i gdzie i jak je trzeba ustawić ;]
MI
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:prawie 9 lat
  • Postów:199
0
Kopiuj
PacketTypeEnum packetType = packet.getType();

skąd weźmiesz obiekt packet? Domyślam się, że Packet ma być klasą bazową.
Załóżmy, że dostajesz obiekt pakietu ( jakiegoś tam) w postaci zserializowanej QDataStream. Masz zatem jego bajty. I musisz znać jego typ, żeby móc go zdeserializować. Dlatego rodzaj pakietu przesyłam przed samym obiektem. A z tego co widzę to Ty "odpytujesz" pakiet o jego typ.

edytowany 1x, ostatnio: mielony
Shalom
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
0

No ja bym to zrobił inaczej ;] Skoro masz coś takiego jak "nagłówek" packietu (twój rozmiar i typ) oraz jego payload (czyli faktyczny konkretny pakiet) to zrobiłbym klasę która przechowuje takie własnie dwa pola (czyli header i payload). Taka klasa będzie miała metody do pracy na pakiecie i to z tej klasy będziesz korzystał. Ta klasa przy tworzeniu będzie inicjalizować sobie payload bazując na tym co będzie w header.
Gdzie widzisz problem?


"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
MI
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:prawie 9 lat
  • Postów:199
0

czyli, rozumiem, że masz trzy klasy: Packet, Header, Payload. Rozumiem też, że obiekt packet ma jako pola header i payload. Powiedz mi w jaki sposób Ty byś przesłał pakiet i sprawdził jego typ.

Shalom
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
0

To wszystko zależy od tego co potem chcesz z tym robić, ale załóżmy przypadek trywialny że logika pakietu będzie w metodzie process() interfejsu Payload.
Czytasz bajty i tworzysz obiekt Packet na ich podstawie.

Kopiuj
Packet* packet = new Packet(bajty);

Konstruktor pakietu robi sobie na przykład

Kopiuj
Packet(char* bytes){
    this.header = new Header(bytes);
    this.payload = handlers[getType()]
    this.payload.initialize(bytes);
}

gdzie

Kopiuj
PacketType getType(){
    return this.header.getType();
}

i voila, masz Packet zainicjalizowany w odpowiedni posób.

Oczywiscie można to zrobić jeszcze na 700 innych sposobów...


"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
edytowany 1x, ostatnio: Shalom
MI
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:prawie 9 lat
  • Postów:199
0

ale nadal na samym początku muszę wysłać rozmiar, poza pakietem?

Shalom
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
0

A no to przecież zależy jak to wysyłasz. Skoro masz jakiśtam obiekt Stream to możesz zamiast tych bajtów w moim przykładzie przesyłać ten strumień i potem header będzie miał nie tylko typ ale też rozmiar którzy wykorzystasz do inicjalizacji payloadu.


"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.