Podział programu na pliki

Podział programu na pliki
A1
  • Rejestracja:prawie 12 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:21
0

Cześć, mam problem z podzieleniem programu na pliki, niby wszystko dobrze według tego co znalazłem na necie. Mam trzy pliki:

main.cpp

Kopiuj
#include "base.hpp"
//********************************************************
int main()
{
    gotoxy(2,2);
    cout << "Abc";
    return 0;
}
//********************************************************

base.cpp

Kopiuj
#include "base.hpp"

//********************************************************
//********************************************************
inline void color(short id){
    HANDLE color;
    color = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
    SetConsoleTextAttribute(color, id);
}
//********************************************************
inline void gametitle(){
    color (8);
    cout << "******************************" << endl;
    cout << "* Grzybki v1, by adamowski10 *" << endl;
    cout << "******************************" << endl;
}
//********************************************************
inline void gotoxy(int x, int y){
    COORD c;
    c.X = x - 1;
    c.Y = y + 2; // plus dwa, bo 3 linijki naglowka
    SetConsoleCursorPosition (GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), c);
}
//********************************************************
inline void drawmenu(short id){
    system ("CLS");

    gametitle();
    byte active = 3; // kolor czcionki aktywnej
    byte deactive = 8; // kolor czcionki nieaktywnej

    color(deactive);
    cout << "*                            *" << endl;
    cout << "*                            *" << endl;
    cout << "*                            *" << endl;
    cout << "******************************" << endl;
    gotoxy(5,1);
    if (id == 1){color(active);}else {color (deactive);}
    cout << " 1. Start";
    gotoxy(5,2);
    if (id == 2){color(active);}else {color (deactive);}
    cout << " 2. Informacje";
    gotoxy(5,3);
    if (id == 3){color(active);}else {color (deactive);}
    cout << " 3. Wyjscie";
    gotoxy(1,4);
}
//********************************************************
inline void menu(){
    byte id = 1;
    bool loop = true;
    char key;

    drawmenu (1);
    while (loop == true){
        // sterowanie menu
        key = getch();
        switch (key){
            case 72:
                if (id>1){id--;}
                break;
            case 80:
                if (id<3){id++;}
                break;
        }

        drawmenu (id);
    }

}
//********************************************************
bool exit(){
    system("cls");
    color (2);
    cout << "******************************" << endl;
    cout << "* ";
    color (11);
    cout << "Grzybki v1, by adamowski10";
    color (2);
    cout << " *" << endl;
    cout << "******************************" << endl;
    cout << "*    Czy na pewno chcesz     *" << endl;
    cout << "*    mnie opuscic? ;c t/n    *" << endl;
    cout << "******************************" << endl;
    char button = getch();
    if ((button == 't') or (button == 'T')){
        return 1;
    } else return 0;
}

 

base.hpp

Kopiuj
#ifndef BASE_HPP_INCLUDED
#define BASE_HPP_INCLUDED

#include <iostream> // wejscie, wyjscie, wypisywanie tekstu
#include <windows.h> // system (), sleep()
#include <conio.h> // getch()
#include <string> // znaki
#include <cstdlib> // losowanie
#include <time.h>
#include <ctime>
#include <vector> // tablice dynamiczne

using namespace std;

inline void color(short id); // funcka zmieniajaca kolor czcionki
inline void gametitle(); // wyswietla naglowek w grze
inline void gotoxy(int x, int y);
inline void drawmenu(short id);
inline void menu();
bool exit();

#endif // BASE_HPP_INCLUDED

błędy programu:

Kopiuj
 ||=== Build: Debug in Grzybki (compiler: GNU GCC Compiler) ===|
C:\Documents and Settings\Administrator\Pulpit\Grzybki\base.hpp|17|warning: inline function 'void gotoxy(int, int)' used but never defined [enabled by default]|
obj\Debug\main.o||In function `main':|
C:\Documents and Settings\Administrator\Pulpit\Grzybki\main.cpp|5|undefined reference to `gotoxy(int, int)'|
||=== Build failed: 1 error(s), 1 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s)) ===|

Codeblock

edytowany 1x, ostatnio: adamowski10
n0name_l
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2412
0

Na pewno wszystkie pliki sa w projekcie?

// Po co te inline skoro i tak kompilator zrobi z tym co zechce...

edytowany 1x, ostatnio: n0name_l
A1
  • Rejestracja:prawie 12 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:21
0

Tak są dołączone do projektu, a gdy w base.hpp zaznaczam "compile file" i "link file" to przy kompilacji wyskakuje mi błąd "It seems that this project has no been built yet. Do you want to build it now?" Gdy klikam tak to wyskakuje

Kopiuj
 -------------- Build: Debug in Grzybki (compiler: GNU GCC Compiler)---------------

mingw32-g++.exe  -o bin\Debug\Grzybki.exe obj\Debug\base.o base.hpp.gch obj\Debug\main.o   
base.hpp.gch: file not recognized: File format not recognized
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status
Process terminated with status 1 (0 minute(s), 0 second(s))
0 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s))
n0name_l
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2412
2

Problemem tutaj jest proba definicji funkcji inline w pliku *.cpp. W celu rozwiazania problemu, jedno z dwoch:
#Przenies definicje funkcji do pliku *.h,
#Olej inline.

A1
  • Rejestracja:prawie 12 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:21
0

2, dzięki :)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.