Allegro 4.2.2, C++ -- Kolizje z myszką, przyciski w menu

Allegro 4.2.2, C++ -- Kolizje z myszką, przyciski w menu
0

Siema
Tworzę sobie grę i właśnie robię menu, wszystko jest ok, tylko chce że by po naciśnięciu przycisku "Start" cały obrazek menu i przyciski zniknęły a pojawiła się gra. Na razie udało mi się tylko zrobić tak, że w momencie gdy jest wciśnięty LPM pojawia się gra, ale menu nie znika. Pomocy

Patryk27
Moderator
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:prawie 2 lata
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:13042
0

Pozwól, że posłużę się analogią:
Siema
Projektuje sobie auto i właśnie robię kierownicę; wszystko jest ok, tylko chcę, aby po jej naciśnięciu wyświetlacz zmieniał swój kolor na zielony, a głośniczek znajdujący na zewnątrz wydawał pewien dźwięk. Na razie udało mi się tylko zrobić tak, aby głośniczek zaczął piszczeć, gdy przytrzymuję kierownicę, lecz wyświetlacz nie zmienia swojego koloru. Pomocy.


W razie, gdybyś nie zrozumiał - nie mamy bladego pojęcia, jak wygląda Twoja gra, więc niezbyt możemy Ci pomóc.

edytowany 1x, ostatnio: Patryk27
n0name_l
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2412
0
Kopiuj
if(StartButton->Clicked)
  MyAwesomePointerToApplicationObject->MainMenu->Show = false;

?

edytowany 2x, ostatnio: n0name_l
Patryk27
Tak. Bardzo. Zbędne. Porównanie. ;p
n0name_l
Ale wiadomo o co chodzi, przeciez to i tak nie na powaznie :) Wedle zyczenia usunalem.
0

No więc sprecyzuję. Gra polega na tym, że się biega takimi ludzikami i się bije. Postanowiłem, że dorobię do niej menu z przyciskami "START" oraz "KONIEC". Po uruchomieniu gry pojawia się obrazek menu i przyciski, które "zasłaniają" ludzików na mapce. I teraz chcę żeby po naciśnięci przycisku "START" obrazek menu i przyciski zniknęły i "odsłoniły" grę. Na razie zrobiłem tak, że w momencie gdy przytrzymam LPM ( i tylko wtedy.. :/) to pojawiają się ludziki ale obrazek menu i przyciski nie znikają.
I teraz proszę o podpowiedź jak zrobić żeby po kliknięciu przycisku "START" obrazek menu i przyciski zniknęły całkowicie i odsłoniły grę.
Mam nadzieję że teraz jest zrozumiale

n0name_l
Zobacz edita, teraz bedzie cacy!
0

A jak zrobić w Allegro takie coś, że np. klikam myszką na jedną bitmapę i pojawia mi się druga bitmapa, która jest wyświetlana cały czas, a nie tylko w chwili gdy wciśnięty jest przycisk myszki?

TA
Musisz na stałe zmienić jakąś wartość?
0

Musisz na stałe zmienić jakąś wartość?

Tak wiem, na początku od razu na to wpadłem tylko, że to nie za bardzo działa.
Posłużę się przykładem, który nie działa (a raczej działa tylko, że źle):

Kopiuj
int i = 0;
if(mouse_b&1) {i++;}
if(i = 1) {textout_ex(bufor, font, "jakis tekst...", 380, 210, makecol( 251, 248, 106 ), 5);}

Po kliknięciu LPM powinno na stałe wyświetlić napis "jakis tekst", jednak tak nie jest. Po uruchomieniu gry napis od razu jest wyświetlony- bez klikania. Tak samo jest z bitmapami. Dlaczego? Coś źle robię czy co?

Patryk27
Moderator
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:prawie 2 lata
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:13042
0

Coś źle robię czy co?

Operator przypisania to =
Operator porównania to ==


0

OK, teraz zrobiłem tak:

Kopiuj
int i = 0;
if(mouse_b&1) {i++;}
if(i == 1) {textout_ex(bufor, font, "jakis tekst...", 380, 210, makecol( 251, 248, 106 ), 5);}

I nadal wyświetla tekst tylko gdy wciśnięty jest LPM...

_13th_Dragon
A po ludzku nie można: if(mouse_b&1) textout_ex(bufor, font, "jakis tekst...", 380, 210, makecol( 251, 248, 106 ), 5); ? Może cię nikt nie poinformował że jeżeli w klamrach masz jedną instrukcję to klamry nie są potrzebne.
n0name_l
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2412
0

Wyciagnij inicjalizacje przed petle i zrob ustawienie wartosci. Zreszta calosc wyglada dosc brzydko.

edytowany 1x, ostatnio: n0name_l
0

Ok wszystko działa. Gdybym mógł dałbym plusika :D
Dzięki wielkie :)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.