W przyszłości chciałbym poeksperymentować z OpenCL i chciałbym o coś zapytać osoby, które miały styczność z tą technologią. Jak wygląda sytuacja, gdy piszemy program w C++ i chcemy wykorzystać OpenCL a w komputerze nie ma karty graficznej, która wspiera ją. Program się nie odpali? Przerwie działanie? Czy jest możliwość np. wykrycia jaką mamy kartę i tam gdzie jest wsparcie to odpalamy kod z OpenCL a tam gdzie nie to kod w czystym C++ bez udziwnień? Próbowałem googlować ale nie znalazłem odpowiedzi.

- Rejestracja:około 20 lat
- Ostatnio:3 minuty
2
Ja się tym zajmowałem, ale już trochę dawno i pozapominałem. W każdym razie problemy są co najmniej dwa:
- brak sterownika OpenCL,
- brak urządzenia wspieranego przez sterownik,
W pierwszym wypadku nie pamiętam co się dzieje, być może masz po prostu błąd ładowania programu. W drugim, o ile uda ci się załadować sterownik OpenCL jaki chcesz, to masz możliwość wylistowania wszystkich zgodnych urządzeń i oczywiście jeśli ta lista jest pusta to możesz liczyć przy użyciu C++.
OpenCL nie wymaga karty graficznej, równie dobrze może latać na CPU czy chyba nawet SPU (chodzi mi o tego z Cella w PS3).
edytowany 1x, ostatnio: Wibowit

msm
ZTCP OpenCL może działać również na procesorze (przynajmniej u mnie), więc chyba trudno żeby nie było żadnego urządzenia - chyba że sterowników nie ma...

Wibowit
sterowniki mogą nie obsługiwać CPU; np nVidii mogłoby się nie chcieć dodawać obsługi CPU w swoich sterownikach - jak jest naprawdę to nie wiem

msm
Może i racja, ja mam AMD i wolę OpenCL od tych CUDów nVidii. Masz plusa :P
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.