Algorytm flood fill (saper)

Algorytm flood fill (saper)
D9
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:ponad 7 lat
  • Postów:44
0

Mam pewien problem otóż piszę sobie sapera w c++.Do odsłaniania pustych pól sąsiadujących z klikniętym pustym chcę użyć algorytmu Flood Fill z Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Flood_fill
Mam problem rekurencją a właściwie z zwracaniem do funkcji.Zwraca ona w nieskoność i powaoduje zwieche programu.

Oto kod:

Kopiuj
void sprawdz_czy_puste(int x,int y,int zam,int now)
{

    if (liczby_bomb[(x/40)][(y/40)]==zam)
    {
       map[x/40][y/40]=now;
       sprawdz_czy_puste((x/40)+1,(y/40),zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste((x/40)-1,(y/40),zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste((x/40),(y/40)+1,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste((x/40),(y/40)-1,zam,now) ;
    }
    else  return ;

}

code>
x,y-współrzędne pola
zam-wartość która ma być zmieniana
now-nowa wartość
map[][]-mapa kafelkowa

Czekam na odpowiedzi.

edytowany 4x, ostatnio: dawid918
Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:2 minuty
1

Co to jest to /40? czymkolwiek by nie było, to ma go nie być.

Dostajesz x. dzielisz go przez 40, i wywołujesz funkcję rekurencyjnie. Tam dzielisz przez 40 i wywołujesz rekurencyjnie. tam dzielisz przez 40...
Po jednej-dwóch rekurencjach masz już tak naprawdę 0.

Jeśli to jakaś konwersja współrzędnych ekranowych na kratki planszy do gry, to też ma tego nie być. Dana funkcja powinna operować albo na jednych wartościach, albo na drugich. Ta akurat na współrzędnych „planszowych”. Konwersję rób gdzieś wcześniej.

KR
  • Rejestracja:prawie 16 lat
  • Ostatnio:6 miesięcy
  • Postów:2514
0

jeśli kiedyś będziesz miał problem z rekurencją to polecam wstawić w pierwszej linii funkcji jakiegos printfa z parametrami i czekaniem na wciesniecie klawisza, po to zeby przesledzic czy dzieje sie dokladnie to czego oczekujesz. najlepiej byloby do tego uzyc debugera, ale w Code::Blocks i zabytku Dev-C++ bardzo ciężko się go ustawia (tutaj produkty MS i Borlanda sprawują się 100x lepiej - innych nie znam więc się nie wypowiadam).


░█░█░█░█░█░█░█░█░█░█░█░
D9
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:ponad 7 lat
  • Postów:44
0

Za radą krwq dodałem wypisywanie parametrów.
Zmienia się tylko pierwszy parametr 3 razy i potem od nowa
np.
118 56 0 6 319 215 0 6
119 56 0 6 320 215 0 6
120 56 0 6 321 215 0 6
118 56 0 6 319 215 0 6
119 56 0 6 320 215 0 6
120 56 0 6 321 215 0 6
118 56 0 6 319 215 0 6
119 56 0 6 320 215 0 6
120 56 0 6 321 215 0 6

edytowany 1x, ostatnio: dawid918
KR
  • Rejestracja:prawie 16 lat
  • Ostatnio:6 miesięcy
  • Postów:2514
0

ale zupełnie zignorowałeś radę Azariena. Czy Twoja plansza ma rozmiary 321x215?

Kopiuj
void sprawdz_czy_puste_mysz(int x, int y, int zam, int now)
{
  sprawdz_czy_puste(x/40,y/40,zam,now);
}
void sprawdz_czy_puste(int x,int y,int zam,int now)
{
    if (/*tutaj sprawdz czy x,y nie są poza rozmiarem planszy tj np. 10x10 (chodzi o rozmiar ilosc kafelek x ilosc kafelek)*/)
      return
    if (liczby_bomb[x][y]==zam)
    {
       map[x][y]=now;
       sprawdz_czy_puste(x+1,y,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x-1,y,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x,y+1,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x,y-1,zam,now) ;
    }
    // else  return ; to nic nie robi
 
}

po kliknieciu na plansze powinienes wywolac funkcje: sprawdz_czy_puste_mysz, ktora przyjmuje wspolrzedne myszy i tam w niej sobie przeliczyc na wspolrzedne planszy (w zasadzie do tego powinna byc osobna funkcja)


░█░█░█░█░█░█░█░█░█░█░█░
D9
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:ponad 7 lat
  • Postów:44
0

Plansza to 440x440

D9
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:ponad 7 lat
  • Postów:44
0
Kopiuj
void sprawdz_czy_puste(int x,int y,int zam,int now)
{
    std::cout<<x<<" "<<y<<" "<<zam<<" "<<now<<std::endl;
    //readkey();
    if (x<0&x>10&y<0&y>10) /*return false*/;
    if (liczby_bomb[x][y]==zam&&odsloniete[x][y]==false)
    {
       map[x][y]=now;
       odsloniete[x][y]=true;

       sprawdz_czy_puste(x+1,y,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x-1,y,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x,y+1,zam,now) ;
       sprawdz_czy_puste(x,y-1,zam,now) ;
    }

}
void sprawdz_czy_puste_mysz(int x, int y, int zam, int now)
{
  sprawdz_czy_puste(x/40,y/40,zam,now);
} 

Po kliknięciu w puste pole http://kompilacja.saper.patrz.pl

edytowany 7x, ostatnio: dawid918
D9
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:ponad 7 lat
  • Postów:44
0

Uporałem się w SPACJA końcu
kod jak by był komuś przydatny

Kopiuj
bool odsloniete[11][11];
//wypisywanie sąsiednich zer
void sprawdz_czy_puste(int x,int y,int zam,int now)
{
    if (x>0&x<10&y>0&y<10)
    {
       if (liczby_bomb[x][y]==zam&&odsloniete[x][y]==false)
        {
           map[x][y]=now;
           odsloniete[x][y]=true;
           sprawdz_czy_puste(x+1,y,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x-1,y,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x,y+1,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x,y-1,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x-1,y-1,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x+1,y-1,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x+1,y+1,zam,now) ;
           sprawdz_czy_puste(x-1,y+1,zam,now) ;
         }
         else
         {
          switch (liczby_bomb[x][y])
           {
             case 1:
               {
                  map[x][y]=4;
                  break;
               }
             case 2:
               {
                   map[x][y]=2;
                   break;
               }
             case 3:
               {
                   map[x][y]=5;
                   break;
               }
             case 4:
               {
                   map[x][y]=7;
                   break;
               }
           }
         }

    }
}

Dzięki za pomoc

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.