rysowanie zaawansowanych obiektów

rysowanie zaawansowanych obiektów
Loganek
  • Rejestracja:ponad 18 lat
  • Ostatnio:około 8 lat
  • Postów:268
0

Witam,
w jaki sposób rysować w OpenGL skomplikowane obiekty? jak dotąd tworzyłem proste obiekty z podstawowych figur geometrycznych(kwadrat, trójkąt, walec itp.) jednak teraz potrzebuję zrobić samolot. Oczywiście mógłbym poskładać go z wcześniej wymienionych figur, jednak chciałbym aby ten samolot nie był taki "kanciasty". Czy można w jakiś sposób np. zaimportować pliki CADa lub Blendera? Albo są jakieś inne metody modelowania takich obiektów w openGL?

Z góry dzięki za pomoc


xeo545x39
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:ponad 5 lat
  • Lokalizacja:Kosmos
  • Postów:1571
0

Google nie działa? http://code.google.com/p/lib3ds/ Jak byś sobie wpisał w Google: "import 3d do opengl" -> 6,440,000 wyników dajmy na to, że 0,01% z nich będzie trafny -> 644 strony! Na pewno coś tam jeszcze jest...


Co kurła debuguj ten kod i streszczaj się klientowi chce się fixa, a jak nie kurła to odpale visuala i ci pomoge a tego byś nie chciał
YA
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:prawie 13 lat
  • Postów:36
0

Wspomniany blender potrafi importować modele w różnych formatach m.in. cada więc jak chcesz coś takiego u siebie możesz podejrzeć kod, spróbować nie zaszkodzi.
Poza tym podstawowe wczytywanie np. .obj czy .lwo nie jest trudno zaimplementować samemu (są to najczęściej pliki tekstowe).

msm
Pliki .obj (graficzne) to nawet zawsze pliku tekstowe ;). Co do .lwo nie wiem ale pewnie tak samo.
msm
Administrator
  • Rejestracja:około 16 lat
  • Ostatnio:5 miesięcy
0

Oczywiście mógłbym poskładać go z wcześniej wymienionych figur, jednak chciałbym aby ten samolot nie był taki "kanciasty".

Po wczytaniu z pliku samolot będzie tak samo kanciasty jakbyś go sam złożył. Z pliku wczytujesz listę np. trójkątów a następnie ją rysujesz, nie ma w tym nic magicznego...

0

Tyle tylko, że po imporcie z CAD'a jego "kanciatość" to ?? 30 000 ?? trójkątów, a jakby go sam miał tak składać to chyba by umarł...

Loganek
  • Rejestracja:ponad 18 lat
  • Ostatnio:około 8 lat
  • Postów:268
0

dzięki wszystkim za odpowiedź. Faktycznie,rysowanie(a raczej pisanie) ręcznie wielu trójkątów tak, aby samolot był w miarę "gładki" byłoby dość żmudnym zajęciem. Skorzystam z OBJ


YA
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:prawie 13 lat
  • Postów:36
0

Jeszcze mała uwaga. Z tym obj jest tak, że jest niby specyfikacja ale programy 3d czasem eksportują "po swojemu" i model może wyświetlić się z błędami. Dlatego warto porównać pliki wygenerowane przez kilka popularnych aplikacji i starać się napisać własny importer w miarę uniwersalnie.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.