Jak skonstruowac tablice bajtow w C++ aby po podaniu 3 liczb uzyskac jakas zmienna np. tablica [x][y][z] zwroci s
?
Jak skonstruowac tablice bajtow w C++ aby po podaniu 3 liczb uzyskac jakas zmienna np. tablica [x][y][z] zwroci s
?
chodzi o to ze mam jakby 3 "klucze"
mam tablica[5] = {
{1,7,4},
{5,9,3},
{1,4,2},
{8,3,1},
{0,2,41}
};
aby znalezc indeks 8,3,1 musze zrobic
index = foo(8,3,1);
int foo(BYTE a,b,c)
{
int index = 0;
for(BYTE x=0;x<5;x++)
{
if(tablica[0] == a)
if(tablica[1] == b)
if(tablica[2] == c)
return index;
index++;
}
}
czyli iterowac za każdym razem tablice, chcialbym odwolac sie do tablicy np tablica[8][3][1] i dostac index
wiec ideksy tez musialyby byc w niej, chyba sie tego nie da zrobic inaczej jak zywajac kontenera map ale mi chodzi o wydajnosc
Ja chyba wiem, o co chodzi.
Chcesz mieć tablicę przechowującą trójki liczb ? W takim razie zadeklaruj sobie strukturę, która będzie te trzy liczby przechowywać i wsadzaj takie struktury do tablicy jednowymiarowej. Następnie, tak jak napisałeś, jedziesz po kolejnych indeksach tej tablicy i sprawdzasz, czy wartości w i-tej komórce tablicy (w strukturze tam siedzącej) są takie, jakich szukasz. Jeśli tak, to zwracasz nr indeksu, jeśli nie, to szukasz dalej.
@Olek777
Przepraszam, że się wtrącę ale ten wątek jest pozbawiony sensu. Olek, tu jest ciekawy materiał (nie sugeruj się jego tytułem), spokojnie się z nim zapoznaj:
http://xion.org.pl/productions/texts/coding/megatutorial/
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.