Odbicia Bil o róznych masach

0

Siema!
Piszę sobie udziwnionego bilarda. Mam już odbicia normalnych bil. Wszystko działa ładnie tylko teraz chciałem zacząć to udziwnianie. Czytałem już sporo o odbiciach sprężystych, zasadach zachowania energii ale średni mi to wychodzi. Chodzi mi ogolnie o to żeby bila miały różne masy. Wiem że po zderzeniu zachowują się inaczej masy o rożnych masach tylko jak?

0
  1. uwzglednij sile tarcia, ktore zalezy od nacisku na podloze (masy)
  2. przy odbiciu uwzglednij ze np a=func(k*m) energii sie pochlania, czyli predkosc zmienia sie do (1-a)*v
    funkcja func powinna zwracac wynik w zakresie od 0-1 czyli np cos w stylu:
    float func(float x)
    {
    return atan(x/20.0)/(M_PI)+0.5; // M_PI - chyba tak sie ta stala symbolizujaca PI nazywala w math.h
    }

funkcje musisz dobrac ogladajac rezultaty, nie wiem czy akurat ta bedzie wygladala rzeczywiscie

0

zasada zachowania pędu?

0

teoretycznie tak, ale w praktyce jak się rzuci lekką kulką to najczęściej dużo mniej energii straci niż lekka, jednak nie wiem czy to bardziej wina rodzaju materiału czy masy

0

Ale gdybym chciał żeby energia się nie wytracała. tylko raz puszczona kulka porusza się cały czas z taką samą prędkością i po uderzeniu nie wpływa to na prędkość bili

0

Wzory z fizyki na zachowanię pędu i energii.
Czy mają być rzeczywiste tzn. są choć trochę elastyczne? Jeżeli tak to musisz włączyć wzory na elastyczność ala przerobione wzory na sprężynę(rozciąganie i ściskanie, materiałoznastwo). Najlepiej podzielić symulację na kwanty czasu np. 0.05 s(20k/s) i w niej dla każdej bili można matematycznie sprawdzić czy się nie zderzą i w zależności od tego coś zmienić. Ogólnie napisanie dobrego symulatora jest całkiem trudne,

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1