Prosty program - sprężyste odbicia kulek

0

Witam,
Jestem mocno początkujący i potrzebuję pomocy (prawdopodobnie gdzieś jakiś głupi błąd się wkradł, ale niekoniecznie)
Próbuję napisać program, który będzie: tworzył x kulek, umieszczał je w pewnej przestrzeni ograniczonej rozmiarami okna, nadawał im prędkości początkowe i odbijał je między sobą a także od ścianek. Założenie - wszystkie zderzenia są idealnie sprężyste.

Odbicia od ścianek to łatwizna - po prostu jedna składowa prędkości zmienia zwrot. Odbicia centralne kulek - również potrafię zaimplementować. Chciałbym jednak żeby zderzenia wyglądały bardziej realistycznie wprowadzając zderzenia niecentralne, przy których program musi policzyć parę rzeczy (na przykład rozłożyć prędkość na składowe normalną i styczną do powierzchni styku kulek).

Na czym polega problem? Po wprowadzeniu całego rachunku wektorów okazuje się że kulki zamiast się odbijać to się "sklejają". Szukałem błędu, ale nie mogę go zlokalizować.
Pomocy! :)

Z góry dziękuję.

0

To bierz debugger i zobacz co się dzieje, że kulka się nie odbija.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1