"globalna" struktura (struct), jak?

"globalna" struktura (struct), jak?
0

Witam. Pisze dosyć rozbudowany program (jako projekt na studiach) w c++ i jak do tej pory dawałem rade przeczesując pomoce w necie, tak teraz nie mogę znaleźć pomocy...

Otóż w pewnej funkcji1 zadeklarowałem i używałem struktury. Teraz tej samej (wypełnionej już danymi) struktury muszę użyć w funkcji2. Jak to zrobić?

Kopiuj
void Func1()
{
struct pliki_s
	{	CString sciezka;
		float proc;
		int SelInd;
	};
...
pliki_s* files = new pliki_s[ile_plikow];
...
}
void Func2()
{
//odwolanie do ww. "files"
files[x].sciezka... //i tutaj wywala wiadomo blad, ze nie wie co to "files"
}

Wrzuciłem więc deklarację struktury jako globalna, ale to mi nic nie daje, bo "files" jest tworzone dopiero w Func1 więc wiadomo, ze "files" i tak nie będzie widoczne w Func2... Więc pomyślałem, ze spróbuje zainicjować "files" tuż za definicją struktury, ale bez info o liczbie obiektó "ile_plików":

Kopiuj
struct pliki_s
	{	CString sciezka;
		float proc;
		int SelInd;
	};
pliki_s* files = new pliki_s;

Program kompiluje się bez błędów, ale w trakcie działania wywala się :/ Tak więc jak zrobić żebym miał łatwy dostęp w Func2 do danych ze struktury z Func1?

0

wyrzuc z

void Func1()
{

}

struct
i wsadz go wyzej ponad te dwa void func1 i func2

po co zagniezdzasz tam struktury zamiast je normalnie w naglowku h wsadzic

MarekR22
Moderator C/C++
  • Rejestracja:około 17 lat
  • Ostatnio:11 minut
0

A nie uczą was na studiach jak pisać czytelnykod, który można użyć wielokrotnie w różnym kontekście?
Fakt można struct definiować wewnątrz funkcji, ale w 99.99% przypadków jest to niewskazane.
Jedyny przypadek jaki mi przychodzi do głowy, kiedy jest sens takiej definicji, to definiowanie predykatu dla jakiegoś algorytmu.


Jeśli chcesz pomocy, NIE pisz na priva, ale zadaj dobre pytanie na forum.
0

@MarekR22, e tam, czasem strukturę definiuje się jedynie dla czytelności, jeżeli jest ona wybitnie jednokrotnego użytku to nawet lepiej jeżeli jest lokalna, z mojego LDE:

Kopiuj
Byte LDE::handleModRM()
{
     union {
	  Byte byte;
	  struct {
	       Byte rm  : 3;
	       Byte reg : 3;
	       Byte mod : 2;
	  } fields;
     } modRM;

     modRM.byte = getByte();

     if (modRM.fields.mod == 0 && modRM.fields.rm == 5)
	  skipBytes(4);
     else if (modRM.fields.mod == 1)
	  skipBytes(1);
     else if (modRM.fields.mod == 2)
	  skipBytes(4);

     if (modRM.fields.mod != 3 && modRM.fields.rm == 4)
	  skipBytes(1);

     return modRM.fields.reg;
}

ModRM to pewien pojedynczy bajt instrukcji x86, zaś zadaniem LDE (mój jest czymś w rodzaju iteratora po kodzie maszynowym) jest jedynie określanie długości instrukcji - jedyną metodą, która powinna mieć pojęcie o formacie tego bajtu jest właśnie handleModRM.

Czy nie przyznasz, że to drugi przypadek, kiedy lokalna struktura/unia ma sens?

0
Nick87 napisał(a)

wyrzuc z

void Func1()
{

}

struct
i wsadz go wyzej ponad te dwa void func1 i func2

po co zagniezdzasz tam struktury zamiast je normalnie w naglowku h wsadzic

tak jak napisalem:

Wrzuciłem więc deklarację struktury jako globalna (ponad Func1 i Func2), ale to mi nic nie daje, bo "files" jest tworzone dopiero w Func1 więc wiadomo, ze "files" i tak nie będzie widoczne w Func2... Więc pomyślałem, ze spróbuje zainicjować "files" tuż za definicją struktury, ale bez info o liczbie obiektó "ile_plików":

struct pliki_s
{ CString sciezka;
float proc;
int SelInd;
};
pliki_s* files = new pliki_s[ile_plikow];

Program kompiluje się bez błędów, ale w trakcie działania wywala się :/ Tak więc jak zrobić żebym miał łatwy dostęp w Func2 do danych ze struktury z Func1?

czyli deklaracje robie powyzej Func1 i Func2, ale potem jest problem chyba z utworzeniem obietku "files" typu tejze struktury. dzialalo to wczesniej i mniemam ze problem w tym ze jak tworze ten obiekt to nie moge zadeklarowac ile ma elementow, bo to dopiero wynika w dzialaniu Func1...
jak w Func2 odniesc sie do danych ze struktury utworzonych w Func1?
moze to troche zagmatwane, wybaczcie :/

T1
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:97
0

Strukturę masz globalną to najprościej będzie ten wskaźnik też uczynić globalnym. Nie inicjalizuj go niczym, bo po co. Jeżeli jest globalny to jak zaalokujesz pamięć w Func1, będziesz mógł się do niej dostać również w Func2. Jedyny problem to wiedza na temat wielkości utworzonej tablicy. ;) Ale myślę, że możesz przerzucić się na jakiś kontener: wektor, lista, kolejka(w zależności od potrzeb) i nie będziesz musiał się tym przejmować, ponieważ mają one funkcje zwracające ich wielkość.

Pewnie są inne sposoby rozwiązania tego problemu. Może coś źle zaprojektowałeś.

MarekR22
Moderator C/C++
  • Rejestracja:około 17 lat
  • Ostatnio:11 minut
0

No to jako student informatyki włącz debuggera i zobacz gdzie następuje crush, przejrzyj call stack i w ten sposób zlokalizuj źródło problemu. My nie mamy całego twojego kodu ani kryształowej kuli by wiedzieć dlaczego masz tego crush-a.


Jeśli chcesz pomocy, NIE pisz na priva, ale zadaj dobre pytanie na forum.
0

wszystko dziala, gdy tutaj:
pliki_s* files = new pliki_s[ile_plikow];

zamiast ile_plikow wrzuce jakas stala liczbe WIEKSZA lub ROWNA liczbie elementow z ktorych bedzie sie potem skladala ta struktura... a tak nie moze byc, bo w trakcie dzialania programu okazuje sie z ilu elementow bedzie skladala sie struktura...

0
tobix10 napisał(a)

Strukturę masz globalną to najprościej będzie ten wskaźnik też uczynić globalnym. Nie inicjalizuj go niczym, bo po co. Jeżeli jest globalny to jak zaalokujesz pamięć w Func1, będziesz mógł się do niej dostać również w Func2. Jedyny problem to wiedza na temat wielkości utworzonej tablicy. ;) Ale myślę, że możesz przerzucić się na jakiś kontener: wektor, lista, kolejka(w zależności od potrzeb) i nie będziesz musiał się tym przejmować, ponieważ mają one funkcje zwracające ich wielkość.

Pewnie są inne sposoby rozwiązania tego problemu. Może coś źle zaprojektowałeś.

no i wlasnie o to caly czas mi chodzi... o wielkosc tablicy...

wektor, lista, kolejka(w zależności od potrzeb)

no to chyba wymiekne :/

ps. jestem studentem informatyki, ale na specjalnosci Multimedia, dlatego programowanie nie jest moja mocna strona, wiec prosze o wyrozumialosc ;)

MarekR22
Moderator C/C++
  • Rejestracja:około 17 lat
  • Ostatnio:11 minut
0
rafipl napisał(a)

wektor, lista, kolejka(w zależności od potrzeb)

no to chyba wymiekne :/

ps. jestem studentem informatyki, ale na specjalnosci Multimedia, dlatego programowanie nie jest moja mocna strona, wiec prosze o wyrozumialosc ;)
No nie w tym momencie to ja wymiękam. A co to ma za znaczenie "specjalnosci Multimedia"? To są prawie podstawy programowania (zaraz po poznaniu składni języka).

Ponawiam też radę, debugger i przegląd call stack.


Jeśli chcesz pomocy, NIE pisz na priva, ale zadaj dobre pytanie na forum.
0
MarekR22 napisał(a)
rafipl napisał(a)

wektor, lista, kolejka(w zależności od potrzeb)

no to chyba wymiekne :/

ps. jestem studentem informatyki, ale na specjalnosci Multimedia, dlatego programowanie nie jest moja mocna strona, wiec prosze o wyrozumialosc ;)
No nie w tym momencie to ja wymiękam. A co to ma za znaczenie "specjalnosci Multimedia"? To są prawie podstawy programowania (zaraz po poznaniu składni języka).

Ponawiam też radę, debugger i przegląd call stack.

wrrr, tak jak napisalem, problem lezy w wielkosci struktury przy inicjowaniu! wielkosc struktury jest wiadoma dopiero podczas dzialania Func1, wiec teraz jedynie wszystko dziala poprawnie gdy zainicjuje strukture "files" w wielkosci rownej lub wiekszej niz potrzeba w Func1...

program wywala sie na:

Kopiuj
	int GetLength() const throw()
	{
		return( GetData()->nDataLength );
	}

z atlsimpstr.h

0

problem rozwiazany... ;) alez to bylo banalne...
jako globalne:

Kopiuj
struct pliki_s
	{	CString sciezka;
		float proc;
		int SelInd;
	};
pliki_s *files;
int ile_plikow;

potem w Func1:

Kopiuj
...
files = new pliki_s[ile_plikow];

lece dalej z programem...

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.