Na początek skromnie, z czasem urosną.. jak macie coś mainstreamowego godnego uwagi, dopisujcie. Potem moze przerobi sie to na artykul, a watek zostanie do zglaszania wpisow.. etc..
Standard
Tekst standardu C++ kosztuje tak jak praktycznie wszystkie dokumenty wydane przez ISO. Szperając w google, w bibliotece, czy w innych miejscach, można zaś dorwać go w formie dokumentów PDF - w chwili obecnej, tekst standardu z 1998r można znaleźć np. na stronie http://www-d0.fnal.gov/~dladams/ w dziale 'Useful links'. Przypominam, że aktualny to wersja z 2003.
W skład standardu wchodzi również definicja, co powinien zawierać STL. Nie ma sensu tutaj go rozstrząsać ani wrzucać go do bibliotek, ale warto być świadomym, że tak jak istnieją różne kompilatory, tak i istnieją różne implementacje STL'a. Jedną z bardziej znanych i rozwiniętych jest STL firmy SGI (kojarzyć z Silicon Graphics). A w nim, np.:
Biblioteki - przenośne
BOOST, czyli popularnie mówiąc, "uzupełnienie standardu". Całkowicie darmowa i w większości przenośna. Aktualna wersja w postaci źródeł jak zawsze do ściągnięcia pod tym adresem, albo opis "za łapkę". Dla leniwych, którym nie chce się konfigurować i kompilować biblioteki, istnieją też wersje prekompilowne pod dany kompilator, jedno z najpopularniejszych źródeł to strona grupy Boost Consulting.
Warto pamiętać, że to co w paczce instalacyjnej to nie jest całym Boost'em - na repozytorium są do ściągnięcia dodatkowe 'moduły', które jeszcze siedzą w sandbox'ie i są testowane, są jeszcze rozwijane ale już można je zobaczyć, albo po prostu takie nad którymi jeszcze toczy sie debata czy jest sens je w ogóle do Boost'a dołączać.
Biblioteki - Win
Microsoft Windows SDK for Windows 7 and .NET Framework 3.5 SP1 obowiązkowe uzupełnienie dla użytkowników MS Visual C++ Express, bez tego ciężko choćby skompilować co bardziej zaawansowane projekty. Większość, a może i całość jest załączona w wersji Pro, więc posiadacze tej lub wyższej nie muszą się o to martwić. Pakiet jest względnie duzy (~4 GB), ale wielkość danych do pobrania mozna zmienić zaznaczając odpowiednie checkbox'y podczas instalacji. Minimalna opcja: zaznaczamy tylko Windows Headers and Libraries (wiekszość w zasadzie tylko tego potrzebuje - ważą około 60 MB).
In-depth, czyli artykuły dla chirurgów
Fast delegate - abstrahujac od wlasciwego opisywanego problemu, zawiera swietny kawalek na temat idei, dzialania, rozwiazan i dziwactw na temat pointer-to-memberfn, patrz sekcja "Member Function Pointers - why are they so complex?" i dalsze
Dla tych, co lubią czytać
- C++ FAQ, strona na której M.Cline stara się w miarę dokładnie odpowiedzieć na pytania dotyczące przeróżnych zawiłości języka, przy okazji często wyjaśniając czemu jest tak a nie inaczej, lektura obowiązkowa dla tych, którzy faktycznie chcą rozumieć co się dzieje np. w template'ach
- C++ FQA, dyskusja z C++ FQA, czyli w większości sensowna krytyka języka C++, artykuł konieczny do przeczytania dla każdego kto ma zamiar udowadniać wyższość C++ nad czymkolwiek - albo po prostu chcą wiedzieć jakie wredności mogą ich kiedyś spotkać
- Rozwój C++, od C do CLI ciekawy artykuł troche na temat historii, trochę na temat aktualnie rozwijanych rzeczy, większość na temat idei/powodów integracji C++ i .Net
Dla tych, co nie lubią czytać
- "How Do I?" Videos for Native Coding, czyli screencast'y wprowadzające w pisanie natywnych aplikacji pod Win
IDE
- Konfiguracja NetBeans dla C++ Tutorial pokazujący.. jak w temacie. Wygląda na dość wylewnie napisany, nie sprawdzałem osobiście.