Witam.
Tworzę launcher do gry i mam problem z pingowaniem serwera.
Gdy uruchamiam aplikację wszystko ładuje się do momentu odczytania wiadomości z serwera, a dokładniej ilości graczy i czy serwer jest aktywny.
Launcher zawiesza się lub dłuższą chwilę ładuje dane i zostają one pokazane.
Wiadomo, że dla użytkownika takiej aplikacji jest to mega uciążliwe i chciałbym się pozbyć tego problemu.
Tutaj kod używany podczas ładowania strony głównej:
private void Window_Loaded(object sender, EventArgs e)
{
MineStat ms = new MineStat("mc.skkf.net", 25565);
if (ms.ServerUp)
{
serverstatus2.Text = ms.CurrentPlayers;
}
else
serverstatus2.Text = "Server is offline!";
}
Tutaj kod na pingowanie serwera stworzony przez ldilley z GitHuba:
using System;
using System.IO;
using System.Net.Sockets;
using System.Text;
using System.Diagnostics;
namespace launchek.Core
{
public class MineStat
{
const ushort dataSize = 512; // this will hopefully suffice since the MotD should be <=59 characters
const ushort numFields = 6; // number of values expected from server
const int defaultTimeout = 5; // default TCP timeout in seconds
public string Address { get; set; }
public ushort Port { get; set; }
public int Timeout { get; set; }
public string Motd { get; set; }
public string Version { get; set; }
public string CurrentPlayers { get; set; }
public string MaximumPlayers { get; set; }
public bool ServerUp { get; set; }
public long Latency { get; set; }
public MineStat(string address, ushort port, int timeout = defaultTimeout)
{
var rawServerData = new byte[dataSize];
Address = address;
Port = port;
Timeout = timeout * 1000; // milliseconds
try
{
var stopWatch = new Stopwatch();
var tcpclient = new TcpClient();
tcpclient.ReceiveTimeout = Timeout;
stopWatch.Start();
tcpclient.Connect(address, port);
stopWatch.Stop();
Latency = stopWatch.ElapsedMilliseconds;
var stream = tcpclient.GetStream();
var payload = new byte[] { 0xFE, 0x01 };
stream.Write(payload, 0, payload.Length);
stream.Read(rawServerData, 0, dataSize);
tcpclient.Close();
}
catch (Exception)
{
ServerUp = false;
return;
}
if (rawServerData == null || rawServerData.Length == 0)
{
ServerUp = false;
}
else
{
var serverData = Encoding.Unicode.GetString(rawServerData).Split("\u0000\u0000\u0000".ToCharArray());
if (serverData != null && serverData.Length >= numFields)
{
ServerUp = true;
Version = serverData[2];
Motd = serverData[3];
CurrentPlayers = serverData[4];
MaximumPlayers = serverData[5];
}
else
{
ServerUp = false;
}
}
}
#region Obsolete
[Obsolete]
public string GetAddress()
{
return Address;
}
[Obsolete]
public void SetAddress(string address)
{
Address = address;
}
[Obsolete]
public ushort GetPort()
{
return Port;
}
[Obsolete]
public void SetPort(ushort port)
{
Port = port;
}
[Obsolete]
public string GetMotd()
{
return Motd;
}
[Obsolete]
public void SetMotd(string motd)
{
Motd = motd;
}
[Obsolete]
public string GetVersion()
{
return Version;
}
[Obsolete]
public void SetVersion(string version)
{
Version = version;
}
[Obsolete]
public string GetCurrentPlayers()
{
return CurrentPlayers;
}
[Obsolete]
public void SetCurrentPlayers(string currentPlayers)
{
CurrentPlayers = currentPlayers;
}
[Obsolete]
public string GetMaximumPlayers()
{
return MaximumPlayers;
}
[Obsolete]
public void SetMaximumPlayers(string maximumPlayers)
{
MaximumPlayers = maximumPlayers;
}
[Obsolete]
public long GetLatency()
{
return Latency;
}
[Obsolete]
public void SetLatency(long latency)
{
Latency = latency;
}
[Obsolete]
public bool IsServerUp()
{
return ServerUp;
}
#endregion
}
}
Dziękuję za wszelką pomoc!
PerlMonk