Unity 3D sphere

IP
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:17
0

Witam.
Bawię się z pierwszy raz w Unity i mam pewien problem, mianowicie czy można w sphere zmienić kierunek ruchu na przód?
Możliwe że takie zapytanie już było, ale szukam już ponad godzinę i bez rezultatu.
Chodzi mi dokładnie o coś takiego że na klawiszu W będzie zawsze miała ruch na przód w kierunku którym się patrzy. Coś na zasadzie jazdy w Gta skręcam w lewo a potem cała na przód na W.

Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:4 minuty
  • Postów:6692
0

Oczywiście.

Kopiuj
transform.position += transform.forward * speed * Time.deltaTime;

A zamiast szywnego definiowania "jak się wciśnie W" polecam skorzystać z osi (axis, można je edytować w Project Settings/Input):

Kopiuj
transform.position += transform.forward * Input.GetAxis("Vertical") * speed * Time.deltaTime;

Zmień nazwę tematu, bo pytasz się o poruszanie. W ten sam sposób można poruszać dowolnym meshem, nie tylko kulą...


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 4x, ostatnio: Spine
IP
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:17
0

Zmienię, jak będę na komputerze. A co z fizyką gry np? bo w ten sposób transformujemy pozycję, a np aby była fizyka obrotu sphery ?
Chciałem coś z addForce pokombinować bardziej.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.