TCP Klien-Serwer

BA
  • Rejestracja:około 13 lat
  • Ostatnio:ponad 2 lata
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:259
0

Witam.
Napisałem sobie prostą wielowątkową aplikację klient serwer. Chciałbym teraz rozszerzyć możliwości klienta. Gdy uruchomi aplikację chcę aby miał możliwość wyboru serwera. No i tu tkwi problem jak w prosty sposób "pobrać" serwery? Aby zobrazować o co mi chodzi zrobiłem proste GUI:
272d41af03.png

grzesiek51114
grzesiek51114
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:2442
0

Musi być w sieci jeden serwer, nazwijmy go rootem (lub rootami jeżeli jest ich kilka), do którego będą zgłaszały się wszystkie pozostałe serwery w momencie uruchomienia. Jeżeli klient będzie chciał użyć wyszukiwarki serwerów to zwróci się z zapytaniem do roota, a ten odpowie listą podłączonych i aktywnych serwerów. Oczywiście serwery muszą okresowo raportować rootowi swój stan żeby ten ni rozgłaszał do klientów niedziałających już maszyn.

PS: To wszystko bardzo ładnie da się napisać i zasymulować w domowych warunkach. Będzie potrzeba tylko trochę wirtualnych maszyn do testowania. VBox Twoim pomocnikiem :) ...i przygotuj się na równolegle otwarte trzy albo cztery "wiżułale" razem z tymi wirtualami :) ...SSD Twoim pomocnikiem :)

edytowany 5x, ostatnio: grzesiek51114
BA
  • Rejestracja:około 13 lat
  • Ostatnio:ponad 2 lata
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:259
0

Pewnie tak ale mam inny problem nie wiem czemu mój klient nie łączy się z serwerem. Kod skopiowałem z msdn i jak jest w jednym pliku to działa, gdy rozdzielę go na serwer i klienta to przestaje. Tutaj kod może ktoś pomoże:

Klient:

Kopiuj
using System;
using System.IO;
using Windows.UI.Xaml;
using Windows.UI.Xaml.Controls;



namespace Client
{

    public sealed partial class MainPage : Page
    {
        public MainPage()
        {
            this.InitializeComponent();
        }

        private async void ConnectToServer_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            try
            {
                Windows.Networking.Sockets.StreamSocket socket = new Windows.Networking.Sockets.StreamSocket();
                
                Windows.Networking.HostName serverHost = new Windows.Networking.HostName("localhsot");
                string serverPort = "1337";
                await socket.ConnectAsync(serverHost, serverPort);

                Stream streamOut = socket.OutputStream.AsStreamForWrite();
                StreamWriter writer = new StreamWriter(streamOut);
                string request = "test";
                await writer.WriteLineAsync(request);
                await writer.FlushAsync();

                Stream streamIn = socket.InputStream.AsStreamForRead();
                StreamReader reader = new StreamReader(streamIn);
                string response = await reader.ReadLineAsync();
                status.Text = "ok";
            }
            catch (Exception ex)
            {
                status.Text = ex.Message.ToString();
            }
        }
    }
}
 

Serwer:

Kopiuj
using System;
using System.IO;
using Windows.UI.Xaml;
using Windows.UI.Xaml.Controls;

namespace Server
{
    public sealed partial class MainPage : Page
    {
        public MainPage()
        {
            this.InitializeComponent();
        }
        private async void SocketListener_ConnectionReceived(Windows.Networking.Sockets.StreamSocketListener sender,
    Windows.Networking.Sockets.StreamSocketListenerConnectionReceivedEventArgs args)
        {
            Stream inStream = args.Socket.InputStream.AsStreamForRead();
            StreamReader reader = new StreamReader(inStream);
            string request = await reader.ReadLineAsync();

            Stream outStream = args.Socket.OutputStream.AsStreamForWrite();
            StreamWriter writer = new StreamWriter(outStream);
            await writer.WriteLineAsync(request);
            await writer.FlushAsync();
        }
        private async void CreateServer_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            try
            {
                Windows.Networking.Sockets.StreamSocketListener socketListener = new Windows.Networking.Sockets.StreamSocketListener();

                socketListener.ConnectionReceived += SocketListener_ConnectionReceived;

                await socketListener.BindServiceNameAsync("1337");
                status.Text = "ok";
            }
            catch (Exception ex)
            {
                status.Text = "not ok";
            }

        }
    }
}
 
edytowany 1x, ostatnio: barslo
Ktos
Moderator
  • Rejestracja:prawie 23 lata
  • Ostatnio:około 20 godzin
0

Windows.Networking.HostName serverHost = new Windows.Networking.HostName("localhsot");

Literówka, powinno być "localhost". Nie wiem czy to to akurat powoduje błąd, ale może.

BA
Niestety to nie to :( Problem leży w tym że serwer i klient startuje na jednym komputerze. Uruchomiłem na VirutalBoxie Win10 ale też coś nie działa :(
Ktos
Kiedyś pisałem serwer-klient dla WinRT i nie pamiętam, żeby miało nie działać na jednym komputerze... Sprawdź jeszcze, czy twoja aplikacja ma prawo podłączyć się do localhost (bo domyślnie w WinRT i UWP jest to zabronione): https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/hh780593. To się łatwiej robi (klikając) jak masz Fiddler, tam dodany jest kreator do tych wyjątków.
BA
Tam jest napisane przecież Windows 8. Czytałem o tym. A tu mam taki readme z przykładu z msdn pod Windows 10. "Note This sample is comprised of two apps: SocketActivityStreamSocket (client-side) and StreamSocketListenerServer (server-side). Due to loopback restrictions enforced by network isolation policy, these apps must run on separate machines for them to be able to communicate with each other. The sample scenario will not work if both apps are running on the same machine."
Ktos
Specjalnie uruchomiłem te przykłady z windows-universal-samples i faktycznie, nie chcą działać na jednej maszynie, nawet z wymuszonym wyłączeniem network isolation. A jestem prawie pewien, że w WinRT to działało...
BA
No właśnie a dziwne jest jeszcze to, że jak uruchomię wirtualną maszynę i uruchomię klienta np. na virtualu, a serwer na lokalnej maszynie to też nie działa :/

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.