Algorytm świetlika [MonoGame]

Algorytm świetlika [MonoGame]
SF
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 10 lat
  • Postów:5
0

Witam. Pracuję nad projektem, który ma obrazować działanie algorytmu świetlika. W skrócie, program ma generować populacje obiektów, nadawać każdemu intensywność świecenia; następnie ma być liczona atrakcyjność sąsiadów dla każdego poszczególnego obiektu - świetlik ma podążać do tego najatrakcyjniejszego, a jeśli nie ma żadnego w pobliżu, to ma przemieszczać się losowo. Algorytm kończy się, gdy świetliki są pogrupowane.

Program był pisany pierwotnie w JavaScript, ale pojawił się wymóg, żeby wykonać go w C#, który niestety nie jest moją mocną stroną.

Sam projekt tworzony jest w VS 2012 z użyciem MonoGame. Aktualnie mam rozpisany cały kod, niestety generowanych jest sporo błędów. Czy ktoś mógłby spojrzeć na kod i pomóc mi w poprawieniu programu (wskazanie błędów, udzielenie wskazówek, etc.)? Od razu zaznaczam, że nie liczę na żadne gotowce - sam chcę wykonać projekt :) .

Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 5 godzin
0

niestety generowanych jest sporo błędów
Ale jakich błędów? Ja dostaję tylko błędy o brakujących bibliotekach: Lidgren, MonoGame, OpenTK, Xna.
O tym mówisz, czy masz jakieś inne błędy?

SF
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 10 lat
  • Postów:5
0

@Azarien

Błędy, które wyświetla mi kompilator dotyczą m.in. problemów ze znalezieniem zmiennych. Zacząłem projekt jeszcze raz i udało mi się uzyskać działający program, w którym jeden obiekt porusza się losowo po planszy. Następny krok, jaki chcę osiągnąć, to rysowanie generowanych wcześniej obiektów (świetlików). Mam odpowiednią klasę, same obiekty przechowywane są w liście. Aktualny problem jest taki, że w sekcji draw() nie działa pętla rysująca więcej obiektów. Dodaję załącznik z nową wersją projektu.

CH
  • Rejestracja:prawie 15 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
0

W metodzie Draw nie ma żadnej pętli.

Skoro już zrobiłeś klasę Świetlik, to chociaż wrzuć tam teksturę żeby mógł się sam rysować.

edytowany 1x, ostatnio: chrabeusz
SF
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad 10 lat
  • Postów:5
0

@chrabeusz

Pętli nie ma, bo po kilku próbach usunąłem linijki kodu, które nie działały. Co do tekstury - mam tylko załadować ją do klasy Świetlik?

Edit
Próbowałem rozpisać pętlę foreach, której zadaniem byłoby rysowanie obiektów z listy, ale niestety nie działa. Problem - "świetlik jest 'polem', ale jest używany jako 'typ'". Nie wiem jak to naprawić.

Kod

Kopiuj
            // Rysowanie swietlikow
            spriteBatch.Begin();
            spriteBatch.Draw(backgroundImage, GraphicsDevice.Viewport.TitleSafeArea, Color.White);
            foreach(swietlik in populacja)
            {
             spriteBatch.Draw(swietlik, recSwietlik, Color.White);
            }
            spriteBatch.End();
edytowany 1x, ostatnio: silver_fantom

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.