Witam, zaczynam dopiero z programowaniem w C# i chciałbym zrobić sobie taka prostą aplikacje sieciową która będzie składała się z serwera i klienta opartych na tcp. Ogólnie wiem już na jakiej zasadzie działają te połączenia napisałem sobie również prostą aplikacje która wygląda następująco
klient
TcpClient client = new TcpClient();
client.Connect("localhost", 8081);
NetworkStream stream = client.GetStream();
//byte dane = (byte)textBox1.Text;
stream.WriteByte(1);
byte fromclient = (byte)stream.ReadByte();
if (fromclient == 1) { label1.Text = "podlaczony"; }
stream.Close();
client.Close();
serwer
TcpListener listener = new TcpListener(IPAddress.Any, 8081);
listener.Start();
TcpClient client = listener.AcceptTcpClient();
NetworkStream stream = client.GetStream();
IPEndPoint IP = (IPEndPoint)client.Client.RemoteEndPoint;
listBox1.Items.Add("[" + IP.ToString() + "] : nawiazano polaczenie");
byte fromclient = (byte)stream.ReadByte();
if (fromclient == 1) { label1.Text = "polaczony"; }
stream.WriteByte(1);
listener.Stop();
I teraz chodzi mi o to czy jest możliwość żeby klient nie musiał wpisywać adresu IP serwera tylko po naciśnięciu "połącz z serwerem" program klient by się łączył z serwerem?