Hmm po wrzuceniu tylko na forme dalej nie idzie tak jak chciałem...
Masz rację OpenFileDialog jest tworzony dla każdej instancji obiektu, ale nie wiem jak sobie z tym poradzić, żeby zachować wynik działania tej metody...wrzucanie wszystkiego na Main nie ma sensu.
metoda z klasy WczytanieObrazków
class WczytanieObrazkow
{
PictureBox picTmp2;
Label labelPodpisZdjeciaTmp;
public WczytanieObrazkow(PictureBox picTmp2, Label labelPodpisZdjeciaTmp)
{
this.picTmp2 = picTmp2;
this.labelPodpisZdjeciaTmp=labelPodpisZdjeciaTmp;
}
public void czyPictureBoxPusty(PictureBox picTmp, PictureBox picTmp2, PictureBox picTmp3, PictureBox picTmp4, Label labelPodpisZdjecia)
{
OpenFileDialog okienkoWczytaniaPliku = new OpenFileDialog();
okienkoWczytaniaPliku.Filter = "Pliki graficzne (jpg)|*.jpg|Pliki graficzne (bmp)|*.bmp";
if (okienkoWczytaniaPliku.ShowDialog() == DialogResult.OK)
{
if (picTmp.Image == null)
{
picTmp.Image = Image.FromFile(okienkoWczytaniaPliku.FileName);
string[] sciezka = okienkoWczytaniaPliku.FileName.Split(new char[] { '\\' });
labelPodpisZdjecia.Text = sciezka[sciezka.Length - 1];
}
else
MessageBox.Show("Nie można dodać więcej obrazków");
}
picTmp.SizeMode = PictureBoxSizeMode.StretchImage;
}
}
A tutaj tworzenie obiektów na formie
private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
WczytanieObrazkow tmpWczytanieObrazkow = new WczytanieObrazkow(pictureBox1, label1);
tmpWczytanieObrazkow.czyPictureBoxPusty(pictureBox1,pictureBox2,pictureBox3,pictureBox9, label1);
WczytanieObrazkow tmpWczytanieObrazkow2 = new WczytanieObrazkow(pictureBox2, label2);
tmpWczytanieObrazkow.czyPictureBoxPusty(pictureBox2, pictureBox3, pictureBox9, pictureBox1, label2);
WczytanieObrazkow tmpWczytanieObrazkow3 = new WczytanieObrazkow(pictureBox3, label3);
tmpWczytanieObrazkow.czyPictureBoxPusty(pictureBox3, pictureBox9, pictureBox2, pictureBox1, label3);
WczytanieObrazkow tmpWczytanieObrazkow4 = new WczytanieObrazkow(pictureBox9, label4);
tmpWczytanieObrazkow.czyPictureBoxPusty(pictureBox9, pictureBox3, pictureBox2, pictureBox1, label4);
}