Jak pisze sie takie aplikacje, które nie tylko reagują na polecenia, ale
same coś wykonują w swoim własnym czasie, gdzie wstawić taki kod
Oile dobrze zrozumiałem chodzi ci oto ze cześć programu ma być wykonywana bez względu na otoczenie - jak coś robisz to program i tak to bezdzie coś robił np: przesuwasz okno na pulpicie a program dalej cos robi, a nie sie wstrzymuje.
Take cos nazywa sie wątek. Jezeli program ma być w WinAPI w C++ to moge pomóc - moge ci wyslać gotową klase do obsługi tego.
{brawo} {browar} {hello}
cepa napisał:
Oile dobrze zrozumiałem chodzi ci oto ze cześć programu ma być wykonywana bez względu na otoczenie - jak coś robisz to program i tak to bezdzie coś robił np: przesuwasz okno na pulpicie a program dalej cos robi, a nie sie wstrzymuje.
>
>Take cos nazywa sie wątek. Jezeli program ma być w WinAPI w C++ to moge pomóc - moge ci wyslać gotową klase do obsługi tego.
>
jestem bardzo głupi w winapi
znalazlem to niby sam chodzilo mi o timer i wywolywanie akcji
mojego programu co jakis czas, mam za to kolejny problem
uzywam GDI do rysowania, rysuje bitmape, na niej pisze taksty, za
kazdym odrysowaniem na początku pod bitmapą pojawia się białe tło
i to mi straszliwie miga
help!!
>
>jestem bardzo głupi w winapi
>znalazlem to niby sam chodzilo mi o timer i wywolywanie akcji
>mojego programu co jakis czas, mam za to kolejny problem
>uzywam GDI do rysowania, rysuje bitmape, na niej pisze taksty, za
>kazdym odrysowaniem na początku pod bitmapą pojawia się białe tło
>i to mi straszliwie miga
>
>help!!
>
jest takie mignięcie na biało, czy to znaczy, że program najpierw przemalowuje
okno na biało :-/ a dopiero potem wkreśla bitmapę #$@!! jak tego białego
uniknąć
fragment kodu
case WM_PAINT:
////////////////*
hdc=BeginPaint(hWnd, &ps);
chdc=CreateCompatibleDC(hdc);
hbmold = (HBITMAP) SelectObject(chdc, hbitmap);
BitBlt(hdc,0,0, bm.bmWidth, bm.bmHeight, chdc,0,0, SRCCOPY);
SelectObject(chdc, hbmold);
DeleteDC(chdc); * wyswietlenie podkladu
-
(...) EndPaint(hWnd, &ps);
*////////////////////////////////
break;
to juz bieli - miga mi
uczę sie win api ze strony pinolca (jest takie www) u niego jest
przykład z rysowaniem bitmapy w oknie i u niego też to miga,
ale to chyba może nie migac mam nadzieję
ghost napisał:
uczę sie win api ze strony pinolca (jest takie www) u niego jest
>przykład z rysowaniem bitmapy w oknie i u niego też to miga,
>ale to chyba może nie migac mam nadzieję
>
>
Wlasnie sciagnąlem przyklad z tutoriala theForgera I U NIEGO TO NIE MIGA!!!
A WIEC MOZNA! napisze chyba do pinolca PINOLEC TWOJ PRZYKLAD Z BITMAPA
JEST NIEDOBRY
ghost napisał:
ghost napisał:
>uczę sie win api ze strony pinolca (jest takie www) u niego jest
>>przykład z rysowaniem bitmapy w oknie i u niego też to miga,
>>ale to chyba może nie migac mam nadzieję
>>
>>
>
>Wlasnie sciagnąlem przyklad z tutoriala theForgera I U NIEGO TO NIE MIGA!!!
>A WIEC MOZNA! napisze chyba do pinolca PINOLEC TWOJ PRZYKLAD Z BITMAPA
>JEST NIEDOBRY
>
I tak to człowiek zdobywa ciężko doświadczenie:
wndclass.style = 0;
zamiast
wndclass.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW;
miłegodnia
choc jednak nie calkiem :-/
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.