Hosting mała firma oferta

0

Hej,
Potrzebuje dobrego hostingu, spełniającego wymagania małej firmy. Firma z branży rękodzieła, strona główna, 6 podstron, podstawowe informacje. Potrzebuję hostingu, który:

  • będzie działał sprawnie, nie będzie się zawieszał
  • żeby oferował podstawowe certyfikaty
  • żebym mogła sama stworzyć layout strony. Coś prostego, ale nowoczesnego
  • żeby nie był drogi.

Czy możecie jakiś doradzić? Dużo hostingów zmienia cenę po 2 latach na zdecydowanie większą.

1

Ok, to po kolei:

  • będzie działał sprawnie, nie będzie się zawieszał - jaki ruch przewidujesz? Czy chodzi tylko o stronę, czy także o maile? Co z kwestiami bezpieczeństwa - chociażby kopie zapasowe: na ile to ma dla Ciebie znaczenie? Czy potrzebujesz jakiejś bazy danych? Jedna domena czy kilka?
  • żeby oferował podstawowe certyfikaty - może być Let's Encrypt, czy coś komercyjnego? Chodzi o SSL czy do czegoś innego ich potrzebujesz?
  • żebym mogła sama stworzyć layout strony. Coś prostego, ale nowoczesnego - chodzi o jakieś generatory stron wbudowane w hosting, czy postawienie CMS? Rozwiń temat, czego Ci konkretnie potrzeba.
  • żeby nie był drogi. - co to oznacza? 200 zł miesięcznie, czy 100 na rok? Co dla Ciebie oznacza "niedrogi"?
  • Dużo hostingów zmienia cenę po 2 latach na zdecydowanie większą. - wybacz, ale raczej nikt Ci tutaj nie da gwarancji odnośnie tego, jak się zachowa niezależna firma zewnętrzna za 2 lata. Najwyżej można bazować na dotychczasowych doświadczeniach, ale jakby się zastanowić: jeśli jakas firma nie podniosła cen od dawna, to chyba szanse na to, że niedługo to zrobią jest większa :P
0

żebym mogła sama stworzyć layout strony

Spróbuj Wix albo podobnego zintegrowanego systemu. Brzmi jakbyś potrzebowała typowej strony-wizytówki typu strona restauracji z menu i godzinami otwarcia, do takich celów te narzędzia powinny być wystarczające.

Pojęcie "hosting" znaczy (a przynajmniej historycznie znaczyło) po prostu "zdalny dysk" na który wrzucamy plik i jest on widoczny pod adresem http://mojastrona.pl/plik - raczej chodzi ci o coś więcej.

0

Ok, to po kolei:

  • będzie działał sprawnie, nie będzie się zawieszał - jaki ruch przewidujesz? Czy chodzi tylko o stronę, czy także o maile? Co z kwestiami bezpieczeństwa - chociażby kopie zapasowe: na ile to ma dla Ciebie znaczenie? Czy potrzebujesz jakiejś bazy danych? Jedna domena czy kilka?

Na ten moment ciężko jest mi jeszcze określić. Jedna domena, strona internetowa. Zawsze inwestuje w kopie zapasowe, więc w tym przypadku też bym chciała.

  • żeby oferował podstawowe certyfikaty - może być Let's Encrypt, czy coś komercyjnego? Chodzi o SSL czy do czegoś innego ich potrzebujesz?

Myślę, że Let's Encrypt wystarczy. Z tego co się zapoznawałam to firmy oferujące hosting często go również mają w ofercie. Czasem jest on dodatkowo płatny, a czasem już w pakiecie

  • żebym mogła sama stworzyć layout strony. Coś prostego, ale nowoczesnego - chodzi o jakieś generatory stron wbudowane w hosting, czy postawienie CMS? Rozwiń temat, czego Ci konkretnie potrzeba.

Myślałam właśnie o takim generatorze stron.

  • żeby nie był drogi. - co to oznacza? 200 zł miesięcznie, czy 100 na rok? Co dla Ciebie oznacza "niedrogi"?

Raczej 100-200 zł na rok. Nie chce generować dużych kosztów już na początku.

  • Dużo hostingów zmienia cenę po 2 latach na zdecydowanie większą. - wybacz, ale raczej nikt Ci tutaj nie da gwarancji odnośnie tego, jak się zachowa niezależna firma zewnętrzna za 2 lata. Najwyżej można bazować na dotychczasowych doświadczeniach, ale jakby się zastanowić: jeśli jakas firma nie podniosła cen od dawna, to chyba szanse na to, że niedługo to zrobią jest większa :P

Bardziej chodziło mi o to, że wiele firm oferuje "super" ofertę na pierwszy rok współpracy. Później kolejny rok wychodzi znacznie drożej. Mam tu na myśli chyba te najbardziej popularne jak home.pl czy nazwa.pl

1

Ja używałem cyberfolks przez rok i było spoko. Tylko tak jak w ostatnim punkcie po 'promocyjnym' roku masz bardzo duży wzrost ceny.

0

Co do Cyberfolks - technicznie są OK, ale jakoś mi ostatnio z nimi nie po drodze jest.
Ceny mają dość wysokie.
A także ciężko się wbić na infolinię.
Parę dni temu coś chciałem załatwić - dzwonię z jednego telefonu, wybieram po zapowiedzi głosowej coś w stylu "obsługa aktywnych usług/umów" i czekam. Mija jakieś 15 minut, zostawiam połączenie włączone na głośniku i dzwonię z drugiego numeru. Tym razem wybieram "jestem nowym klientem/chcę kupić usługę" i po kilkunastu sekundach zostaję połączony z operatorem. A ten drugi telefon, który od 15 minut czeka na rozmowę, dalej puszcza melodyjkę.

Także mocno mnie zrazili takim podejściem.
Ale podkreślam - ceny i dziwne podejście do klienta to jedno, ale jakoś i dostępność usług nadal oceniam na wysokie.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.