Jak rysowany jest okręg w canvas?

Jak rysowany jest okręg w canvas?
KU
  • Rejestracja:ponad 8 lat
  • Ostatnio:ponad 5 lat
  • Postów:257
0

Witajcie,

Kopiuj
context.arc (srodekX, srodekY, promien, 0, 2 * Math.PI, false);

Metoda ta pozwala na rysowanie łuku stanowiącego wycinek okręgu i określonego przez kąt początkowy i końcowy. Jeśli różnica pomiędzy tymi dwoma kątami będzie wynosić 360 stopni, to w efekcie będzie można narysować pełny okrąg.

Nie rozumiem jak się odbywa tworzenie tego okręgu. Jasne jest tylko dla mnie ustawianie środka i wartości promienia.

Patryk27
Moderator
  • Rejestracja:prawie 18 lat
  • Ostatnio:prawie 2 lata
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:13042
0

W sensie że nie rozumiesz co się dzieje wewnątrz metody arc(), czy też nie rozumiesz argumentów przekazywanych do jej wywołania?


edytowany 1x, ostatnio: Patryk27
Zobacz pozostałe 5 komentarzy
Patryk27
Do wyznaczenia łuku wystarczy znać jego środek, promień i kąt (co możesz namacalnie sprawdzić patrząc na obrazek); w tym wypadku kąt wyrażony jest w radianach (tzn. Pi = 180 stopni = łuk o długości połowy okręgu).
KU
@Patryk27: czyli 0 jest punktem początkowym i jego miejsce to koniec promienia wychodzącego od środka okręgu?
Patryk27
0 nie może być punktem, chyba że rozmawiamy o świecie jednowymiarowym - przeważnie punkt składa się z dwóch / trzech parametrów. Idąc dalej: niestety nie rozumiem o co pytasz.
Silv
@Kubs: ogólnie biorąc, "0" może "punktem początkowym" w tym sensie, że punkt ten jest oznaczany np. jako (0, 0) w przestrzeni dwuwymiarowej, lub (0, 0, 0) w przestrzeni trójwymiarowej. Jeśli masz np. punkt (1, 0), to znajduje się on na osi OY, ale nie na osi OX, więc na pewno nie można o nim powiedzieć, że jest punktem "0".
Silv
PS. @Kubs ale nie mogę powiedzieć, czy mówienie na punkt (0, 0) po prostu "0" jest poprawne (myślę, że prawie nigdy nie jest poprawne).
Delor
  • Rejestracja:ponad 6 lat
  • Ostatnio:około 2 lata
0

Opis arc().
4 i 5 argument to kąty od których zaczynasz i kończysz rysowanie wycinka okręgu. Podane w radianach (miarę łukową kąta poznałeś w innym wątku).
6 argument to kierunek rysowania tego odcinka. Zgodnie z ruchem wskazówek zegara (false) lub przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (true). false jest domyślną wartością więc można jej nie podawać.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.