Witam

Opiekuję się sklepem internetowym, który współpracuje z porównywarką cen. Właściciel sklepu posiada dostęp do swojej strony administracyjnej w tej porównywarce. Standardowo z tego dostępu korzysta się tylko wtedy kiedy po dodaniu nowych towarów lub po zmianach cen w sklepie chce się spowodować aby porównywarka zassała nowe dane. Jakiś czas temu mechanizm uaktualniania cen przestał działać. To znaczy po wykonaniu odpowiedniego kliknięcia na stronie administracyjnej w porównywarce widocznym objawem jest jakieś powieszenie się i time-out. Dane nie zostają pobrane ze sklepu.
Sprawę próbuję rozwiązać już od kilku tygodni i bez rezultatu. Od admina przeglądarki mam wiadomość, że sklep nie wykonuje prościutkiej komendy, która jest niezbędna do pobrania danych przez porównywarkę

<?php
    echo "test";

    set_time_limit(3600);

    $url = "http://moj_sklep.pl/strona_produktu.html"; // to jest oczywiście kompletnie przykładowy adres

    $results = file_get_contents($url);
    echo "<pre>".$results."</pre>";
?> 

Wiem od niego, że wszystkie inne sklepy prawidłowo wykonują to polecenie, a jedynie ten "mój" nie chce. Jeżeli ten skrypt wrzucę na localhost u mnie to działa i prawidłowo pobiera dane ze sklepu.
Sklep jest hostowany na linuxpl (za granicą), a przeglądarka mieści się na ovh (obecnie w Polsce, ale wcześniej też była za granicą). Admini linuxpl stwierdzili, że od nich nie da się nawet pingować adresu porównywarki chociaż z polskich adresów IP udaje się ją spingować. Twierdzą, że ovh coś blokuje u siebie. Z kolei admini ovh twierdzą, że nie zarządzają usługami swoich klientów czyli tych których hostują (jednym z klientów jest ta porównywarka właśnie). Ten klient czyli porównywarka twierdzi, że nic nie blokuje, te rzeczy dzieją się poza nim, a wpływ na to może mieć wyłącznie admin ovh.

Moja prośba jest taka - może ktoś po prostu wie jakie ustawienia mogą blokować działanie (jakieś ustawienia PHP albo ustawienia hostingu albo cokolwiek innego)

Na koniec uwaga, która może naprowadzić na trop. Sklep będący na linuxpl jest w Niemczech, porównywarka jest na ovh obecnie w Polsce (chociaż wcześniej była za granicą). Prawdopodobnie inne sklepy, które uczestniczą w tej porównywarce znajdują się na hostingach w Polsce i być może to jest przyczyną że nie działa współpraca z "moim" sklepem.