Moim zdaniem zaczynanie w podstawówce od Baltie, Logo itp. nie przynosi żadnych efektów. Nie uczy to programowania, uczy jedynie myślenia kreatywnego. Programy Baltie, Logo, Scratch tak naprawdę nie służą do programowania wbrew ich nazwom bo programowanie to jest proces tworzenia, testowania i utrzymywania kodu źródłowego a nie przeciąganie i upuszczanie obrazków na ekran i patrzenie jak postać się porusza. Moim zdaniem w podstawówce od 1 kl do 4 kl powinni uczyć (X)HTML, CSS, JS oraz PHP a od 4 kl do 6 kl C/C++, gdzie w kl 4 najpierw jest program Hello World, są porównywane różnice między C i C++, objaśniane komendy std::cout i std::cin, objaśnianie różnic pomiędzy '\n' a std::endl, wskaźniki, referencje, wektory, w kl 5 szablony, omówienie biblioteki WINAPI, zaawansowane zagadnienia biblitoteki STL, dyrektywy preprocesora, w 6 kl aplikacje okienkowe w Qt Framework. W 1 gimnazjum powinny być aplikacje sieciowe w C++, omówienie różnic pomiędzy C# a C++, zapoznanie się z platformą .NET Framework, pierwszy program w C# lub VB.NET w zależności od wyboru ucznia i za zgodą jego rodziców na daną decyzję, pojęcie klasy, metody, delegaty, kolekcje itd. Co o tym sądzicie? Czy według Was szkoła ma dobry program nauczania? Co o nim sądzicie?
- Rejestracja:ponad 9 lat
- Ostatnio:ponad 9 lat
- Postów:52




- Rejestracja:ponad 11 lat
- Ostatnio:ponad 4 lata
- Postów:2442
Moim zdaniem zaczynanie w podstawówce od Baltie, Logo itp. nie przynosi żadnych efektów.
- kiedy jest dokładnie odwrotnie. Poza tym myślenie kreatywne etc bardzo owocuje przy programowaniu.
Moim zdaniem w podstawówce od 1 kl do 4 kl powinni uczyć (X)HTML, CSS, JS oraz PHP a od 4 kl do 6 kl C/C++, gdzie...
- może jeszcze w pierwszej klasie assemblera? Bez przesady. Dziecko nie jest w stanie się tego nauczyć, bo nie potrafi myśleć w ten sposób. Dlaczego? Bo nie jest jeszcze w pełni ukształtowane, a co za tym idzie umysł dziecka nie jest w stanie pojąć takich rzeczy. C w czwartej klasie? Stary! Cały akapit to argumenty kompletnie z sufitu! Abstrahując już od tego, że życie to nie programowanie.
Czy według Was szkoła ma dobry program nauczania?
- to zależy z jakich przedmiotów i jakich szkoła ma nauczycieli. To, że uczy się w szkole programowania źle to może być efektem tego, że taki dobry programista nie będzie zapierdzielał jako nauczyciel, bo w gdzie indziej zarobi więcej ze trzy albo cztery razy.

- Rejestracja:prawie 20 lat
- Ostatnio:około 3 godziny
@CSharp:
99% nauczania to pamięciówa, a ty chcesz wymagać logicznego myślenia? Nie przejdzie. Ale przyjrzałbym się jak wygląda w praktyce nauczanie informatyki w liceach w klasach z wiodącą informatyką. Ja miałem totalną kupę.




- Rejestracja:około 11 lat
- Ostatnio:10 miesięcy
- Postów:465
Uczenie dzieci PHP powinno być traktowane jak zbrodnia przeciwko ludzkości. Poza tym bardzo dobrze wspominam większość swoich lekcji w technikum, mieliśmy spory nacisk na wymyślanie własnych projektów i rozwiązań a nie tylko ślepe kopiowanie kodu.

- Rejestracja:ponad 11 lat
- Ostatnio:ponad 4 lata
- Postów:2442
Kiedyś ktoś poprosił mnie żebym pouczył taką małą dziewczynkę, z klasy czwartej albo trzeciej bodajże, HTML'a. Takich prostych rzeczy jak tabelki, czcionki etc. Po paru lekcjach powiedziałem rodzicom, że szkoda zachodu, bo dziecko totalnie obrzydzi sobie komputer. Hehe, a on chce uczyć dzieci C
:)
Dla dobra dzieci: N I E !
PS: poza tym w LOGO czy innych językach dla dzieci coś się dzieje na ekranie. Coś się porusza, biega. Dzieci mają jakieś schematy blokowe, które mogą ogarniać po swojemu. Pokaż takiemu dziecku kod z C
, a już tym bardziej @caer PHP
:P

- Rejestracja:ponad 9 lat
- Ostatnio:prawie 3 lata
- Lokalizacja:Wlk. Brytania
- Postów:105
CSharp napisał(a):
Moim zdaniem
Gościu, ale dlaczego ty chcesz wszystkie dzieci tego uczyć? Na co im się to przyda? Myślisz, że jak będziesz uczył dzieci programowania to Polska będzie jakimś elytarnym państwem? Dzieci w podstawówce i gimnazjum powinny latać po dworze, a nie siedzieć przed komputerem.
To i czego dziecko powinno się uczyć zostawmy rodzicom.

- Rejestracja:prawie 14 lat
- Ostatnio:około 23 godziny
- Postów:3169
Zobaczcie sobie na zadania dla 4 klasy w konkursie: http://www.bobr.edu.pl/ mysle ze nawet wsrod "zawodofcuf" znalazloby sie troche osob ktore by na tych zadaniach wymiekly:)

- Rejestracja:około 21 lat
- Ostatnio:prawie 3 lata
- Lokalizacja:Space: the final frontier
- Postów:26433
@CSharp ty znowu zaczynasz świrować?
Ja w 2 kl podstawówki ogarniałem HTML 4.01, w 4 kl nauczyłem się PHP i podstaw SQL, w 6 kl ogarniałem C/C++.
:D :D :D twoja działalność na forum temu przeczy. Co więcej pokazuje też że to Logo by ci się w podstawówce przydało bo z logicznym myśleniem u ciebie bardzo słabo.
Martwi mnie też brak równań różniczkowych oraz mechaniki kwantowej w tym twoim programie nauczania...


- Rejestracja:około 19 lat
- Ostatnio:18 dni
Autor tematu znacznie przesadza. Żyjem w czasach gdzie w gimnazjach powszechnym zjawiskiem są osoby nie znające tabliczki mnożenia. Program o jakim piszesz to coś do czego samodzielnie mogą dojść pojedyncze osoby a nie cała klasa. Już nie mówiąc o tym żeby znaleźć nauczyciela który to ogrania, bo w gimnazjum to zwykle pszeszkolona pani od WF/plastyki/ no czasem matemtyli lub fizyki. Zresztą moim zdaniem to to co piszesz byłoby trunde do zrealizowania na studentach (z wyłączeniem studentów IT) a co dopiero dzieciakach.
- Rejestracja:ponad 12 lat
- Ostatnio:około 2 godziny
- Postów:3551
Tytuł innego tematu autora tego wątku:
"VS 2015 Community - jak zmienić domyślną ścieżkę instalacji komponentów?"
Generalnie - NIE powinno się uczyć w podstawówce rzeczy stricte zawodowych, a nauka CSS, HTML, PHP i JS tym właśnie jest. To tak, jakbyś dzieci w klasach 1-4 chciał uczyć machania łopatą, pracy przy taśmie lub czegoś w tym stylu.

- Rejestracja:prawie 10 lat
- Ostatnio:4 miesiące
- Lokalizacja:Hong Kong
@CSharp tak sie zastanawialam czy ty tak serio ale widze ze chyba tak...
od takich rzeczy sa kolka zainteresowan i juz bardziej na poziomie szkoly sredniej a nie w pierwszych klasach podstawowki. co to za pomysl zeby matolkow co jeszcze nie do konca dobrze umieja skladac literki uczyc programowac, jeszcze w jakims syfie.
moze w korei polnocnej takie reformy by mialy wziecie ;)
sadzac po twoich postach cos tam ledwie liznales z dziedziny i juz bys chcial wszystkich do tego zmuszac, najlepiej od kolyski. nieladnie


- Rejestracja:ponad 12 lat
- Ostatnio:około 2 godziny
- Postów:3551
CSharp napisał(a):
No to może by zacząć od WPF w szkołach podstawowych?
Coś Ty się uparł na to, żeby uczyć pisania pełnych aplikacji w podstawówkach? I nie, nie pisz nic o tym, że Ty mając X lat to ogarnąłeś i jesteś mastah, bo
a) to nie jest żaden argument,
b) i tak nie uwierzę,
c) na 75% robiłem trudniejsze rzeczy niż Ty w podstawówce
Jeśli zależy komukolwiek na tym, żeby dzieciaki nauczyć podstaw programowania to w szkołach powinni wprowadzić raczej coś, co pomoże im zrozumieć ideę programowania. Inaczej skończymy z rzeszą ludzi, którzy będą co najwyżej potrafić tłuc to, co w szkole było.
To tak jak z językami obcymi. Chciałbyś wprowadzić w klasie pierwszej obowiązkowe pisanie esejów na tematy naukowe? Czy może lepiej jednak, żeby młodzi oswajali się z językiem, uczyli się słówek i składni?
Ja bym się raczej skłaniał ku gierkom programistycznym. Była kiedyś taka gierka, w której programowało się roboty za pomocą języka C-podobnego (to było chyba na księżycu, trzeba było zaprogramować robota aby coś naprawił, coś przeniósł itp.). Idea byłaby dobra, po uproszczeniu składni i zmianie oprawy audiowizualnej można by serwować to w szkołach.

- Rejestracja:około 11 lat
- Ostatnio:2 minuty
- Postów:8408
. Programy Baltie, Logo, Scratch tak naprawdę nie służą do programowania wbrew ich nazwom bo programowanie to jest proces tworzenia, testowania i utrzymywania kodu źródłowego a nie przeciąganie i upuszczanie obrazków na ekran i patrzenie jak postać się porusza.
Programowanie to nie "proces tworzenia kodu źródłowego", tylko raczej rozwiązywanie problemów.
Jak najbardziej "upuszczanie obrazków na ekran i patrzenie jak postać się porusza" może posłużyć do nauki programowania (=rozwiązywania problemów).
Moim zdaniem w podstawówce od 1 kl do 4 kl powinni uczyć (X)HTML, CSS, JS oraz PHP a od 4 kl do 6 kl C/C++, gdzie w kl 4 najpierw jest program Hello World, są porównywane różnice między C i C++, objaśniane komendy std::cout i std::cin, objaśnianie różnic pomiędzy '\n' a std::endl, wskaźniki, referencje, wektory, w kl 5 szablony, omówienie biblioteki WINAPI, zaawansowane zagadnienia biblitoteki STL, dyrektywy preprocesora, w 6 kl aplikacje okienkowe w Qt Framework. W 1 gimnazjum powinny być aplikacje sieciowe w C++, omówienie różnic pomiędzy C# a C++, zapoznanie się z platformą .NET Framework, pierwszy program w C# lub VB.NET w zależności od wyboru ucznia i za zgodą jego rodziców na daną decyzję, pojęcie klasy, metody, delegaty, kolekcje itd. Co o tym sądzicie? Czy według Was szkoła ma dobry program nauczania? Co o nim sądzicie?
Albo trollujesz w tym momencie, albo chcesz wychować nie tyle programistów, co robotników fabrycznych ;) Pakowanie w dzieci mnóstwa różnych technologii bez zrozumienia jak działają? Programowanie to nie wkuwanie technologii, tylko kreatywne rozwiązywanie problemów...
Nie uczy to programowania, uczy jedynie myślenia kreatywnego
Niezły trolling ;) Programowanie jest nieodłącznie związane z myśleniem kreatywnym.