Witam! Poszukuję środowiska do tworzenia gier, najlepiej na początek 2d. Umiem programować w c++ więc środowisko musi obsługiwać ten język ;)
Crystal Space lub Unreal.
Chociaż, skoro zaczynasz, to chyba Unity 3D będzie Ci łatwiej ogarnąć... Język C# wykorzystywany przez Unity, osobie programującej w C++ nie powinien sprawiać problemów.
Może Unreal Engine 4, a właśnie jak wygląda tworzenie gier na tych silnikach czy dużo tam trzeba programować czy głównie grafiką się zajmować ?
W Unreal na blueprintach da radę bez kodzenia bardzo dużo zdziałać.
Ogólnie jeśli chodzi o wyświetlanie, to wszystko zrobisz w edytorze. Jakieś ustawienia kamery, kolorów, świateł, to jest do wyklikania. Ale jak chcesz zmieniać coś w czasie działania gry, to trzeba to robić skryptem Albo pisanym, albo wyklikanym (blueprint). Przemieszczanie postaci, zmiana parametrów shadera itp. To można oskryptować.
Polecam spojrzeć na Godot Engine. Skrypty możesz pisać w kilku językach : C#, GDScript oraz w C++.