Witajcie, znów po jakiejś przerwie od C++ natchnęło mnie na napisanie czegoś w tym języku. Wymyśliłem sobie grę w statki, w konsoli. Wszystko ładnie pięknie, tylko zastanawia mnie sam mechanizm działania tej gry. Mam kilka pomysłów na to, jednakże nie bardzo wiem jak wykryć czy dany fragment statku, dajmy na to trójmasztowca znajduje się w 3 osobnych polach?
Np. A1, B1, C1 to jeden statek. Wpadłem na pomysł, żeby każdą kratkę z "siatki" 10x10 określić w enumatorach zmiennymi a1, b1,c1 itd lecz nadal nie bardzo wiem jak to sklecić do kupy. To samo tyczyło by się w późniejszym etapie napisania funkcji odpowiedzialnej za sprawdzenie trafienia statku. Nie podaję kodu, bo nie o to mi chodzi. Chciałbym poznać wizję kilku bardziej zaawansowanych osób, jakby się do tego zabrały.
@Pisane z telefonu...