Witam,
programuję od niedawna i w ramach ćwiczenia postanowiłem napisać grę w statki, od strony logicznej gra działa ok, ale chciałbym również dołączyć grafikę i tu mam problem.
Plansza mojej gry ma wielkość 10 x 10. Więc dodałem 100 buttonów i teraz mam pytanie czy muszę do każdego przycisku dodawać odbiorcę zdarzeń i metodę actionPerformed osobno, a następnie w samej metodzie określać o jakie pole w mojej tablicy chodzi, jak niżej
public void actionPerformed(ActionEvent zdarzenie) {
if(robol.statki[0][0] == 1){
A1.setText("Trafiony");
if(robol.statki[1][0] == 0 && robol.statki[0][1] == 0){
A1.setText("Zatopiony");
}
}
else{
A1.setText("Pudło");
}
}
i tak dla każdego z przycisków osobno?. Czy istnieje jakiś szybszy sposób? Zastanawiam się czy jest możliwe, żeby przy tworzeniu przycisków w pętli automatycznie odwoływały się do odpowiednich pól mojej tablicy statki?Tak, żebym nie musiał tworzyć unikalnego kody w metodzie actionPerformed dla każdego przycisku.
Z góry dzięki za pomoc.