Witam wszystkich , mój problem polega na tym , że do końca nie rozumiem skąd funkcja wie , którą wartość pobrać . Przejdę do przykładu :
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
using namespace std;
void podaj_liczby( int liczba[], int i )
{
do
{
cin >> liczba[ i ];
i++;
}
while( i < 3 );
}
bool czy_byla( int x[], int l, int ile )
{
if( ile <= 0 )
return false;
int i = 0;
do
{
if( x[ i ] == l )
return true;
i++;
}
while( i < ile );
return false;
}
void wylosuj( int t[], int i, int t2[] )
{
int licznik = 0;
do
{
int liczba = rand() % 2 + 1;
t2[ licznik ] = liczba;
if( czy_byla( t2, liczba, i ) == false )
{
cout << t[ liczba ] << ", ";
i++;
licznik++;
}
}
while( i <= 2 && licznik <= 2 );
}
int main()
{
srand( time( NULL ) );
int tab[ 3 ];
int tab2[ 2 ];
int wylosowanych = 0;
podaj_liczby( tab, 0 );
wylosuj( tab, wylosowanych, tab2 );
return 0;
}
w funkcji void podaj_liczby( int liczba[], int i ) jest pobrana jedna tabelka i jedna zmienna i , lecz w funkcji main sa dwie tabele i jedna zmienna o nazwie wylosowanych. Skąd kompilator wie , która tablice pobrać i która zmienną jeśli ich nazywa się różnią w obu funkcjach? nie rozumiem tego za nic . Proszę bardzo o wyjaśnienie