Mam podany punkt i chcę policzyć jego odchylenie w osi z (kąt odchylenia od osi x, zwiększa się w przeciwną stronę niż kierunek wskazówek zegara) i jakoś nie udało mi się tego zrobić... patrzyłem na gotowe rozwiązania ale jakoś nie działają... Ktoś ma jakiś pomysł?
Narysuj to.
. A(x,y)
. /
. /
. /
. /i__________________
i jest kątem pomiędzy 0 a 360, A jest punktem o pozycji x , y i jakoś chcę to policzyć ale na trygonometrii się za bardzo nie znam
dodanie znacznika <code class="none">
- @furious programming
Zrób to na wektorach, wylicz wektor dla punktu a, oraz dla wybranej osi względem której chcesz policzyć kąt. Zrób ich normalizacje, a następnie policz iloczyn skalarny wektorów.
W ten sposób uzyskasz wartość cos(i) jeżeli potrzebujesz konkretnej wartości i to po prostu policz z tego arccos(cos(i))
http://www.rozumiem-fizyke.yum.pl/wektor-jednostkowy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Iloczyn_skalarny
Albo lepiej skorzystać z funkcji atan2 z cmath.
@up szybszy
dzięki działa! kompletnie nie rozumiem ale działa :)