Jak w temacie, nie wiem jak się odwołać do funkcji, której argumentem pobieranym będzie tablica, której typem jest struktura... Brzmi to trochę głupio ale już tłumaczę o co chodzi. Mam napisać taki kod, w którym muszę użyć funkcji, a jej argumentem ma być tablica struktury
struct
#define rozmiar 1
#define nap 20
Struktura{
int liczba;
char napis[nap];
};
int main(){
int i;
Struktura tab[rozmiar];
for (i=0; i<rozmiar; i++)
{
cout<<"Podaj liczbe:"<<endl;
cin>>tab[i].liczba;
cout<<"Podaj napis:"<<endl;
cin>>tab[i].napis;
}
for (i=0; i<rozmiar; i++)
}
Tak mniej więcej ma wyglądać ta struktura i moja tablica o typie struktury danych.
Jak mam zrobić funkcję, abym mógł w każdym elemencie tablicy modyfikować moimi wartościami? Abym mógł dodać funkcję, którą zapętle w taki sposób:
for(i=0;i<ROZ; i++)
funkcja(tab[i]);
a moja funkcja będzie robiła, że pomnoży tab[i].liczba *2
, a w tab[i].napis
doda literę f
na koniec?
Czego nie rozumiem- nie wiem jak tą funkcje napisać. Wartość, którą zwraca funkcja to "Struktura"
Struktura funkcja(tab[])
Nie mogę tutaj wstawić pustego nawiasu kwadratowego, bo się nie skompiluje, muszę podać jakąś wartość, a wartość ma być podana w main()
czyli na zewnątrz.
`dodanie znaczników ``` - @furious programming