Instalacja SDL'a pod Visual Studio 2012.

0

...

2

W opcjach projektu sie ustawia sciezki od wersji 2010 bodajze.

1

Nic nie kopiujemy do katalogów Visuala. To proszenie się o problemy: albo nie zadziała, albo zadziała nie do końca tak jak trzeba, albo rozwali instalację. poza tym z czasem zapomnisz co tam wkopiowywałeś a co jest oryginalne.

Od wersji VS 2010 ustawienia dodatkowych katalogów libek i inkludów są per projekt, a nie globalnie dla całego środowiska.

Ma to zalety:

• poszczególne projekty mogą korzystać z różnych bibliotek, nawet wzajemnie wykluczających się, np. dwóch różnych wersji tej samej biblioteki.
• łatwiej projekt przenieść na inny komputer, np. do znajomego albo na uczelnię. nie trzeba przekonywać ludzi że „– musisz doinstalować bibliotekę! – a nieee, nie będę kombinował, nie chcę sobie bałaganu robić”.
• wszystko co potrzebne do projektu jest ustawione w projekcie, i może nawet być w katalogu projektu, albo jakimś oddzielnym gdzie trzymasz wszystkie biblioteki, ale wiesz gdzie i pamiętasz co.
• po latach gdy wracasz do starego projektu, nie wyrywasz włosów z głowy, że nie pamiętasz jak to było, i co było jeszcze potrzebne.

Ma to również wadę:

• w każdym nowym projekcie trzeba dodawać katalogi na nowo. nie jest to do końca taka wada: dodajesz tylko to, czego potrzebujesz, nie śmiecąc sobie całego środowiska. możesz te opcje przekleić z innego projektu. poza tym, po kilku projektach już pamiętasz co trzeba ustawić, a nie że ustawisz raz, zapomnisz, a po roku już nie wiesz jak to było.

1

A jeszcze lepiej: za pomocą property pages. To takie reużywalne kawałki konfiguracji, które można dołączać do projektów. Możesz zrobić sobie property pages "SDL (DLL, Debug)" i "SDL (Static, Runtime)" i dołączyć je w dowolnych projektach. Można też bawić się tutaj z makrami i w połączeniu z DCVS mamy spore pole do popisu (np. wspólna konfiguracja dla zależności, ale ścieżki per-developer).

Od wersji VS 2010 ustawienia dodatkowych katalogów libek i inkludów są per projekt, a nie globalnie dla całego środowiska.

Można niby edytować property page "Microsoft.Cpp.Win32.user", które zostało stworzone właśnie dla ustawień globalnych, ale to i tak bardzo średni pomysł.

0

Nadal mam problem z ustawieniem SDL'a. Wypakowałem sobie do jednego folderu (aby się połączyły) trzy biblioteki - zwykły SDL, mixer i image. W ustawieniach projektu, w Katalogi VC++, dodaję ścieżkę do folderu include w "Dołącz katalogi", a lib do "Katalogi bibliotek". Resztę robię tak jak w tym poradniku: http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/lesson01/windows/msvsnet2010e/index.php

Wyskakuje mi błąd kompilacji:
Błąd 1 error LNK1104: cannot open file 'SDL.lib' C:\Users\Użytkownik\Documents\Visual Studio 2012\Projects\WSL\WSL\LINK WSL

Jak to ogarnąć?

0

Nie wiem dokładnie co poustawiałeś, ale ja tych opcji z zakładki “VC++ Directories” zwykle nie ruszam.

Pod zakładką C/C++|General jest opcja “Additional Include Directories”, a pod zakładką Linker|General jest “Additional Library Directories”.
Spróbuj tych.

PS. i sprawdź czy plik SDL.lib faktycznie jest w tym katalogu, który podajesz ;-)

0

Witam,

mam ten sam problem, instalujesz SDL2? bo ja się zastanawiam czy to nie problem tego, że dll nazywa się SDL2.dll, a visual nie może otworzyć sdl.dll

1
SkulD napisał(a):

Witam,

mam ten sam problem, instalujesz SDL2? bo ja się zastanawiam czy to nie problem tego, że dll nazywa się SDL2.dll, a visual nie może otworzyć sdl.dll

Właśnie miałem ten sam problem. Robiłem zgodnie z poradnikiem z tej strony - http://twinklebeardev.blogspot.com/2012/07/setting-up-sdl-in-visual-studio.html lub http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/lesson01/windows/msvsnet2010e/index.php
Problem polega na tym, że w w 8 punkcie (w Linker | Input | Additional Dependencies) należy zamiast

SDL.lib; SDLmain.lib;

wprowadzić

SDL2.lib; SDL2main.lib;

U mnie poszło.

Pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1