Instalacja SDL w VS 10

A1
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 8
0

Próbowałem zainstalować SDL, ściągnąłem potrzebne pliki, dodałem do odpowiednich folderów ale wyskoczył mi taki błąd:

Kopiuj
1>------ Build started: Project: SSDL, Configuration: Debug Win32 ------
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_Quit referenced in function _SDL_main
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_Init referenced in function _SDL_main
1>MSVCRT.lib(crtexew.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol _WinMain@16 referenced in function ___tmainCRTStartup
1>C:\Documents and Settings\Mirek\Moje dokumenty\Visual Studio 2010\Projects\Moje projekty\SSDL\Debug\SSDL.exe : fatal error LNK1120: 3 unresolved externals
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Kod programu:

Kopiuj
#include <sdl.h>
int main( int argc, char * args[] )
{
    SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING );
    SDL_Quit();
    return 0;
}
A1
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 8
0

Zrobiłem wszystko tak jak tutaj
Teraz mam jeszcze więcej błędów:

Kopiuj
1>------ Build started: Project: SDL, Configuration: Debug Win32 ------
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_Quit referenced in function _SDL_main
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_Flip referenced in function _SDL_main
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_FillRect referenced in function _SDL_main
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_MapRGB referenced in function _SDL_main
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_SetVideoMode referenced in function _SDL_main
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_Init referenced in function _SDL_main
1>MSVCRTD.lib(crtexew.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol _WinMain@16 referenced in function ___tmainCRTStartup
1>C:\Documents and Settings\Mirek\Moje dokumenty\Visual Studio 2010\Projects\Moje projekty\SDL\Debug\SDL.exe : fatal error LNK1120: 7 unresolved externals
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
n0name_l
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 2412
2

sciagnij binarki ze strony sdl'a dla msvc.
rozpakuj je gdziekolwiek
pliki *.dll wrzuc do c:\windows\system32, ew. do folderu z exekiem
w opcjach projektu:
VC++ directories -> include -> dodajesz sciezke do plikow *.h tej biblioteki
VC++ directiories -> library -> dodajesz sciezke do plikow .lib/.a tej biblioteki
tyle

  • ten naglowek sie nazywa SDL.h, a nie sdl.h
Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6968
0

Pod Windowsem w MinGW, żeby działały aplikacje wykorzystujące SDL, należy dodać dyrektywę:
#undef main

Linker i biblioteki dla Visuala to swoją drogą...

A1
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 8
0

Teraz mam taki błąd:

Kopiuj
1>------ Build started: Project: SDL, Configuration: Debug Win32 ------
1>  main.cpp
1>c:\program files\microsoft visual studio 10.0\vc\include\sdl\sal.h(160): fatal error C1083: Cannot open include file: 'codeanalysis\sourceannotations.h': No such file or directory
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
 
Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6968
0

Puść to sobie na translator...
.
.
.
Czego tu nie rozumiesz? Nie może znaleźć pliku, poszukaj, czy masz gdzieś taki plik w systemie (może trzeba w opcjach projektu ścieżki dodać), potem możesz poszukać na google, czy ktoś miał podobny błąd.

A1
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 8
0

Cudzysłowem, zmieniłem na <>, ale mam kolejny błąd:

Kopiuj
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_Quit referenced in function _main
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_Flip referenced in function _main
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_FillRect referenced in function _main
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_MapRGB referenced in function _main
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_SetVideoMode referenced in function _main
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_Init referenced in function _main
1>MSVCRTD.lib(crtexew.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol _WinMain@16 referenced in function ___tmainCRTStartup
1>C:\Documents and Settings\Mirek\Moje dokumenty\Visual Studio 2010\Projects\Moje projekty\SDL\Debug\SDL.exe : fatal error LNK1120: 7 unresolved externals
Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6968
0

W Code::Blocks dla MinGW wystarczy dodać w opcjach linkera zapis:

sdl-config --libs

Razem z tymi apostrofami.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.