Obiektowość programowania. Tzn... ?

Obiektowość programowania. Tzn... ?
PA
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:około 10 lat
  • Postów:15
0

Witam.
Mam zrobić projekt, który będzie napisany maksymalnie obiektowo. Nawet nie koniecznie liczy się grywalność itp. aspekty. Moje pytanie, co konkretnie stosować. Czy klasy, szablony, dziedziczenie, abstrakcja, polimorfizm itp. tzn. generalnie to wszystko co zawierają 4 paradygmaty z definicji na Wikipedii (http://pl.wikipedia.org/wiki/Programowanie_obiektowe) wyczerpuje temat? Czy, że się tak wyrażę, jednak jest jeszcze coś więcej?
Pozdrawiam.

KR
Mozesz do tego jeszcze dorzucic jakies wzorce projektowe.
PA
Ok, dzięki, przyjrzę się temu.
Sarrus
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:10 dni
  • Postów:2512
0

IMO chodzi o podejście i prawidłowe zaprojektowanie aplikacji, a nie wciskanie na chama wszystkich możliwych mechanizmów związanych z OOP.

Inquis1t0r
To ty chyba nie wiesz jak nauka programowania na niektórych uczelniach wygląda.
Sarrus
Tak wiem - uczy się zdawać egzaminy
PA
Niestety, właśnie to nie mój wymysł z tą obiektowością i muszę się dostosować. Dlatego muszę "wciskać" ile się da.
Sopelek
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:ponad 8 lat
  • Lokalizacja:Kraków
  • Postów:467
0

niedawno był taki link
http://koziolekweb.pl/category/inzynieria-oprogramowania/ekstremalna-obiektowosc-w-praktyce/
w temacie 'ciekawe linki'
może między innymi o coś takiego chodzi w zadaniu?

PA
Raczej nie sięgałbym tak daleko. Ale oczywiście dzięki za link. Z wiedzy, którą posiadam, raczej rozwiązanie jest bardziej "prostackie". Wykorzystać jak najwięcej elementów obiektowości. Im więcej tym lepiej. smutne...
somekind
Moderator
  • Rejestracja:około 17 lat
  • Ostatnio:około 10 godzin
  • Lokalizacja:Wrocław
0

Im więcej tym lepiej? Na chama?
Jeśli chce się zrobisz porządny projekt, nawet mały, w języku obiektowym, to tych kilku podstawowych dla tego paradygmatu mechanizmów trzeba użyć.

robcio
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:ponad 10 lat
  • Lokalizacja:Opole
  • Postów:533
0

Najważniejsze do używać danego elementu z głową. Jak masz dziedziczyć gdzie popadnie sądząc ,że to jest prawidłowe maksymalne obiektowo podejście to jestes w błędzie. Dam tu może taki przykład z życia wzięty klasy Stack w starych wersjach javy. Projektanci dziedziczyli na siłę dzięki czemu ze Stackiem szło zrobić wszystko co związane z wektorem. W tym przypadku delegacja idealnie by rozwiązała sprawę. Można by po prostu odpowiednie metody wyeksponować a nie niepotrzebnie dziedziczyć. Także nic na siłę


Nie odpowiadam na PW z prośbą o pomoc programistyczną.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.