Najprostsze 3D dla C++

0

Poszukuję jakiejś biblioteki do c++ pozwalającej szybko pokazać coś w 3D. Konkretnie ciekawi mnie czy istnieje coś w stylu prosta inicjacja, rysuj np prostopadłościan, sfere, pokoloruj, odśwież ekran.
Najlepiej coś na wzór powiedzmy języka opisu scen z povray.
Można pisać w C++ i potem generować opis sceny dla povray tylko to się troszkę z celem mija i dodatkowo kwestia wydajności.
Od razu dodaję nie zamierzam pisać gier, tylko coś co szybko, bezproblemowo i niskim nakładem pracy pokaże wyniki obliczeń w 3D.

0

Ja kiedyś miałem podobny problem i użyłem irrlichta. Zaznaczam, że wygląd nie miał zbyt dużego znaczenia, to była taka poglądowa informacja jak program działa. Teoretycznie jest to właśnie silnik do gier, ale dzięki temu od razu mogłem dobrze wszystko zobaczyć dodając ruch kamerą przez WSAD (jedna komenda o ile dobrze pamiętam). Jeżeli ta wizualizacja nie ma jakiś specjalnych wymagań, to irrlicht może pomóc Ci ją napisać szybko (choć może być trudne zrobienie niektórych rzeczy, jest to jednak biblioteka dość prosta i nakierowana na gry).

0

jeśli to ma być tylko prosta wizualizacja, to można to zrobić w OpenGL (plus jakaś pomocnicza biblioteka typu FreeGLUT) bez żadnych pośredniczących engine'ów, które będą tylko armatą na muchę.

0

Ogólnie program ma np wyliczać współrzędne sześcianów i umieszczać je w przestrzeni. Można powiedzieć nic wielkiego, sztuka dla sztuki:)
Tylko zależy mi na minimum nauki i objętości kodu.(W chwili obecnej nie mam jeszcze dostatecznie czasu, powiedzmy weekend mogę poświęcić). Chcę poukładać te sześciany, do tego obrót kamery, zbliżenie, oddalenie, screenshot, proste kolory nie zaszkodzą, no takie wydaje mi się minimum żeby zbudować jakąś scenę 3D.

0

Z twojego opisu wynika że tak jak napisał @Azarien OpenGL będzie najlepsze

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1