Witam!
Zaczynam zabawę na lekcji w C++ Builderze - jako zadanie dostałem coś oto takiego:
Po kliknięciu w BUTTON - przesunie się on od jednej krawędzi do drugiej, następnie gdy dojdzie do krawędzi to "odbije się" i zawróci.
No to zrobiłem to następująco, iż wrzuciłem Button1->Left++; - w pente.
Nauczyciel coś mówił na temat użycia Timera - próbowałem - tylko:
-ma on opcje enabled (true/false).
-interval (w ms).
-OnClik (np Button1).
Problem w tym, że nie rozumiem za bardzo co z czym się je. Co to jest w ogóle ten Timer? Jest to coś takiego jak funkcja Sleep?
Że robi pewnego rodzaju zatrzymanie? Czy bardziej jak pętla - powtarza określoną czynność.
Początkowo zrobiłem coś takiego - klikłem dwa razy na button, następnie wpisałem:
Timer1->Interwal=5000;
Button1->Caption="test";
Problem w tym, że u mnie niczym to się nie różni od tego, jak bym tylko wpisałem Button1->Caption="test";
Ten timer trzeba jakoś wystartować? (standardowo mam - Enable - True.).
Mógłby mi ktoś podesłać jakiś link z lekturą w J. Polskim? Lub też wytłumaczyć - albo podesłać kod zadania z timerem - to podejrzewam, iż rozkminie "co z czym się je".
PS2. Mam małe pytanko - świeżo co przeszedłem ze programowania strukturalnego i nie rozumiem jednej rzeczy.
Gdy w button wpisze - Button1->Left=Left+10; - to po kliknięciu przesunie się o 10 pikseli - a jak drugi trzeci itd - kliknę, to nie przesuwa się już w ogóle - czemu tak jest? I jak to zmienić?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź - Mikołaj N.