Na forum 4programmers.net korzystamy z plików cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania
naszego forum, natomiast wykorzystanie pozostałych zależy od Twojej dobrowolnej zgody, którą możesz
wyrazić poniżej. Klikając „Zaakceptuj Wszystkie” zgadzasz się na wykorzystywanie przez nas plików cookies
analitycznych oraz reklamowych, jeżeli nie chcesz udzielić nam swojej zgody kliknij „Tylko niezbędne”.
Możesz także wyrazić swoją zgodę odrębnie dla plików cookies analitycznych lub reklamowych. W tym celu
ustaw odpowiednio pola wyboru i kliknij „Zaakceptuj Zaznaczone”. Więcej informacji o technologii cookie
znajduje się w naszej polityce prywatności.
Musisz znaleźć sposób, aby zidentyfikować obiekt, który leży pod kursorem. Możesz poguglać: "opengl picking". W najowszych w pełni programowalnych potokach OpenGL bufor wyboru (czy jak go tam zwał, Select Buffer) jest niedostępny i wybieranie trzeba zaprogramować samemu.
Samodzielnie (bez użycia specjalizowanych funkcji) możesz osiągnąć swój cel np poprzez np rysowanie do osobnego bufora (nie na ekran) obiektów, każdy w innym kolorze (trzeba wtedy wyłączyć cieniowania i shadery), a potem wczytać kolor piksela spod kursora i zidentyfikować obiekt za pomocą tego koloru. Jeśli interesuje cię tylko jeden piksel to możesz włączyć Scissor Test i odblokować modyfikację tylko tego jednego piksela.
Oczywiście jak już zidentyfikowałeś obiekt to go zapamiętujesz i pamiętasz aż do momentu zwolnienia przycisku myszki. Dzięki temu wiesz, który obiekt masz przesuwać wraz z ruchami myszki.
ATSD:
Temat się nadaje do działu Inne w sumie, wg mnie.