prosta gra obsluga klawiszy

0

Witam w szkole robimy w vb.net taka prosta gre, nie znam jej oryginalnej nazwy...jesli ktos by mi ja podal bylbym wdzieczny...

Oto kod zrodlowy: http://3paste.com/s/2081 prosze nie patrzec na jakosc bo vb.net znam tyle co ze szkoly....

Problem polega na tym ze gdy nasza "pileczka" czyli (*) spadnie na sam dol nie dotykajac naszego "spodku" gra powinna sie zakonczyc poki co dziala jednak nawet gdy dotknie spodek to gra sie konczy i zabardzo nie wiem jak mam sprawdzic "kolizje"...albo porownywac wspolrzedne pilki z tymi ze spodkiem i jesli pilekcza nachodzi na spodek ma sie odbic...albo jak...jakies propozycje...?

drugi problem to taki zeby spodek poruszal sie poziomo i poki co dziala jest tylko jeden problem....gdy spodek dotknie jeden z dwoch koncow konsoli aplikacja sie wywala, a ja chcialbym zeby spodek sie odbil w druga strone i poki co dziala, jednak mam tak warunki ze gdy dotknie sciane odbija sie o szerokosc - 1 i potem drugi warunek znow dodaje szerokosc + 1 co daje nam efekt zapetlania...i spodek sie przesuwa raz o jedenk w prawo raz o jeden w lewo....

Czy ktos wie jak pomoc...?

aha jak ktos zna nazwe gry to niech zapoda to poszukam kodow zrodlowych w cpp/c#/python czy php

0

w szkole piszecie włoską grę czy po prostu zerżnąłeś kod z neta? ale jeśli ta gra ma docelowo wyglądać tak jak myślę to chodzi chyba o arakanoid

0

nie jestem lamerem zeby robic copy&paste...to raz a dwa chodze do wloskiej szkoly...;]
ogolnie problem nr 2 mam juz rozwiazany...

teraz mam inne pytanie hmm...
jak moge sprawdzic czy dane miejsce znajac wspolrzedne oczywiscie w konsoli jest puste lub ma jakis znak...
czyli ustawiajac kursor np na wspolrzedne x:20y:25 wiedziec czy jest tam jakis znac lub jest puste pole...?
pytam bo mam juz punkty ktory mam "zbijac" i nie wiem czy bede musial sie bawic w tablice i porownywac wspolrzedne konsoli z indexami tablicy lub moge pobrac znak ktory jest w danych wspolrzednych w konsoli...

p.s dzieki chodzi wlasnie o arkanoid ;]

0

powinno się stablicować, aczkolwiek da się to sprawdzić (nie pokaże jak żebyś nie robił takich głupot :P)

0

ok mam juz wszystko to co chcialem zycia,poziomy,zbieranie punktow i rozwalanie "obiektow"

brakuje mi tylko jednej rzeczy...chcialbym zrobic bonusy...czyli np co jakis czas albo co iles punktow miec 2 typy bonusow:
znak "@" to dodatkowe zycie
znak "=" poszerza nasz spodek o x + 1 i y + 1 czy tam +2 to juz potem sobie ustale...

a wiec cale okno ma wymiary:
wysokosc = 25 (y)
szczerokosc = 80 (x)

nasz plansza zawsze ma wymiary y > 0 and y <= 9 and x > 0 and x <= 49
czyli bonus moze poruszac sie od:
y > 10 and y < 24 and x > 0 and x < 80

hmm...no i zaczynaja sie schodki...o ile samo to jak ma sie poruszac bonus i gdy dotknie spodek to bonus ma sie uaktywnic to zaden problem...jednak jak mam go rysowac?
w ktorym miejscy w programie kombinowalem juz w fukcji Bonus() jednak gdy ona zaczyna dzialac to glowna petla gry sie blokuje i wykonuje sie ta od bonusa....
myslalem zeby skopiowac wspolrzednie x;y do zmiennych bx;by po czym je ustawic np na bx=random;by= n > 10 zrobic nastepne zmienne bincX;bincY i inne warunki jesli chodzi o zmiane "orientacji"

Czy to dobry pomysl?Moze ktos ma inny?

sry za taki brzydki kod ale zaczolem pisac bez funckji/klas i niech juz tak zostanie i tak vb.net uzywam tylko w szkole ;]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1