React native Vs Xamarin

React native Vs Xamarin

Wątek przeniesiony 2021-08-17 16:09 z Nietuzinkowe tematy przez Ktos.

TM
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:około miesiąc
  • Postów:91
0

Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat która z tych technologi jest lepszy do tworzenia aplikacji mobilnych? Xamrina znam choć miałem długa przerwe. React nie znam ale robiłem trochę w Vue.js no i React tak i tak chce się nauczyć do fullstacka. Początkowo chce tego się nauczyć dla siebie samego nie do pracy.

Ktos
Moderator
  • Rejestracja:prawie 23 lata
  • Ostatnio:2 dni
1

React Native na pewno będzie znacznie popularniejszy. Xamarin z kolei przynajmniej nie jest w JavaScripcie.

Xamarin się znacząco poprawił w stosunku do tego, co było kilka lat temu, teraz jeszcze dostanie zmienioną nazwę (MAUI) i parę rzeczy podmienionych pod spodem, ale liderem rynku to nie zostanie, zwłaszcza że ma silną konkurencję także w postaci Fluttera.

witeks44
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:około 10 godzin
  • Postów:188
3

Polecam wziąć pod uwagę również Fluttera. Przyjemnie się w nim pisze + dokumentacja imo jest bardziej przystępna, jeżeli nie miałeś wcześniej styczności z Reactem.

GH
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:ponad 3 lata
  • Postów:811
4

Na pytanie ReactNative czy Xamarin odpowiedź jest jedna: Flutter

LP
  • Rejestracja:około 7 lat
  • Ostatnio:29 dni
  • Postów:366
0

React native vs xamarin -> React native. Aktualnie na rynku jest zapotrzebowanie na ludzi znajacych RN. Pytanie czy za ~6 miesiecy jak bedziesz mogl programowac w RN sytuacja nie bedzie podobno jak teraz na rzecz fluttera.
React native vs xamarin vs flutter -> flutter

Ja osobiście szedłbym we fluttera. To podsumowanie tylko w strefie mobilnej.

Jeśli chcesz robić full stacka to... Ci nie podpowiem, nie mój biznes.

TM
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:około miesiąc
  • Postów:91
0

Na codzien pracuje jako programista Java a aplikacja mobilna ma być czysto hobbystyczna. W xamarinie robiłem.ponad dwa lata ale też tyle miałem przerwy. Sądzę że react przyda mi się też w pracy jako fullstack?

renderme
  • Rejestracja:około 6 lat
  • Ostatnio:37 minut
  • Postów:1471
1

Musisz lepiej zdefiniować pytanie, bo nie rozumiem Twoich kryteriów.
Ja z punktu widzenia firmy zawsze brałbym RN, bo chociaz flutter, czy natywki są trochę szybsze, bo pisanie w react jest tak oscentacyjnie szybkie, powtarzalne i skalowalne, ze aplikacje powstają 3x szybciej.

Z punktu widzenia performancu flutter, potem react, na końcu teoretycznie xamarin, chyba, ze robisz xamarin native, a nie form, ale wtedy to jest tyle roboty, ze juz lepiej natywka, bo baza współnego kodu jest minimalna.
W ujęciu zatrudnienia, to najlepiej jest płatny RN, później flutter, a na końcu xamarin, jako totalna nisza


Granie w gry i robienie gier ma tyle wspólnego, co uprawianie seksu z pracą ginekologa.
GH
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:ponad 3 lata
  • Postów:811
0

Pisanie w React szybsze niż we Flutter? Jakoś wątpię. Chyba, że piszesz na swoim przykładzie, że szybciej w RN, bo lepiej go znasz. Nie widzę żadnej przewagi RN.

Btw Xamarin native to jest to samo, co czysty Android/iOS, tyle że wszystko przetłumaczone z Javy/Kotlina/Swifta na C# i gorsze wsparcie z IDE. Nawet Xamarin Native jest wolniejszy od Fluttera.

Dodatkowo, aplikację Flutter można z tego samego kodu skomplikować jako web/pwa, desktop i mobile

edytowany 2x, ostatnio: Ghost_
renderme
  • Rejestracja:około 6 lat
  • Ostatnio:37 minut
  • Postów:1471
1

@Ghost_:

To skąd taki wielki sukces react we frontendzie. Ten framework/biblioteka jest mega wygodna i szybka.


Granie w gry i robienie gier ma tyle wspólnego, co uprawianie seksu z pracą ginekologa.
GH
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:ponad 3 lata
  • Postów:811
0

Niech sobie zostanie na frontendzie, dopóki i stamtąd go Flutter nie wyprze, mówimy o RN/mobile. RN to nie to samo, co React na frontendzie web, nie wiem po co to mieszasz.

Czemu zdobył popularność, bo nie było alternatywy lepszej, na mobile RN nigdy nie był dobry

edytowany 4x, ostatnio: Ghost_
renderme
  • Rejestracja:około 6 lat
  • Ostatnio:37 minut
  • Postów:1471
1

@Ghost_:
Właśnie przekornie powiem, ze jest to dokladnie to samo! Importujesz paczkę reacta i podstawowe moduły reacta, a oprócz tego importujesz componenty z RN, bo nie masz na mobilce standardowych htmlowych.

Jednakże skłądnie pozostaje praktycznie ta sama i
kazdy plik zaczynasz od
import React, {...} from 'react';

wiec jest to ta sama biblioteka.


Granie w gry i robienie gier ma tyle wspólnego, co uprawianie seksu z pracą ginekologa.
GH
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:ponad 3 lata
  • Postów:811
0

Tylko że na mobile to kupa, obiektywnie porównując do Fluttera. Flutter web pewnie wyprze Reacta i z frontu web z czasem.

W sumie znając Reacta łatwo przejść na Fluttera, bo to podobna koncepcja i język

edytowany 1x, ostatnio: Ghost_
renderme
  • Rejestracja:około 6 lat
  • Ostatnio:37 minut
  • Postów:1471
1

@Ghost_:
flutter pojawił się na scenie parę ładnych lat temu i jakoś tego przeklętego reacta wyprzeć nie może, chociaż na gicie jest bardziej popularny od RN, to ofert pracy dla RN jest milion razy więcej.
Ogólnie RN jest źle prowadzony, ale w mojej opinii idea lepsza i potencjał większy. Zarządzanie natywnymi komponentami poprzez framework to lepsza idea niż renderowanie wszystkiego w canvasie.

Czy mobile to kupa? No jest to framework źle prowadzony i faktycznie ma on swoje problemy, przede wszystkim trzeba dość dobrze znać natywki i samego RN, zeby nie zacinac sie na błędach przy budowaniu projektu.


Granie w gry i robienie gier ma tyle wspólnego, co uprawianie seksu z pracą ginekologa.
edytowany 1x, ostatnio: renderme
GH
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:ponad 3 lata
  • Postów:811
0
renderme napisał(a):

@Ghost_:

flutter pojawił się na scenie parę ładnych lat temu i jakoś tego przeklętego reacta wyprzeć nie może, chociaż na gicie jest bardziej popularny od RN, to ofert pracy dla RN jest milion razy więcej.

Wersja stabilna raptem 3 lata temu.

Zarządzanie natywnymi komponentami poprzez framework to lepsza idea niż renderowanie wszystkiego w canvasie.

Nie. To tylko niepotrzebny narzut i miejsce na kolejne bugi. Ta koncepcja się nie sprawdza. W dodatku, ogranicza cię tylko do tego, co oferują natywne komponenty, co komplikuje niektóre sprawy.

Czy mobile to kupa? No jest to framework źle prowadzony i faktycznie ma on swoje problemy, przede wszystkim trzeba dość dobrze znać natywki i samego RN, zeby nie zacinac sie na błędach przy budowaniu projektu.

Flutter jest z kolei bardzo dobrze prowadzony. Głównym problemem RN są bardzo niskiej jakości wtyczki potrzebne nawet do najprostszych czynności jak nawigacja. To jest druciarstwo i syf, który ledwo się trzyma kupy razem i strach czegokolwiek dotknąć albo dodać jakaś nową wtyczkę, bo wszystko się posypie w różnych miejscach

edytowany 2x, ostatnio: Ghost_
TM
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:około miesiąc
  • Postów:91
0

Ja biore pod uwage jedynie Xamarina bo programowałem w nim już albo React bo można wykorzystać go na frontendzie a to może mu sie przydać jako Fullstack w Javie ( chociaz @Ghost_ napisal że React web a React Nativ to cos innego?)

GH
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:ponad 3 lata
  • Postów:811
0

Możesz brać to, co lepiej znasz ale to jest gorsza technologia. Obiektywnie z multiplatform najlepszy jest obecnie flutter

edytowany 1x, ostatnio: Ghost_
renderme
  • Rejestracja:około 6 lat
  • Ostatnio:37 minut
  • Postów:1471
1
Ghost_ napisał(a):

Obiektywnie z multiplatform najlepszy jest obecnie flutter.

co znaczy, ze jest najlepsza?
Najbardziej stabilna w developmencie, prawda.
Najbardziej wydajna, prawda.

Czy to duzo zmienia? Moim zdaniem, nie.

w RN Nigdy nie trafilem na problemy wydajnosciowe. O ile nie poniesie Cie z animacjami, to bedzie smigac.

Co do stabilnosci developmentu, to generalnie jak caly node: paczka x w wercji 1.22 nie dziala z paczka y w wersji 1.31 itp. To ogolny problem noda, przy czym on sie przemnaza przez problem gradle i xcode.

Lacznie; faktycznie development w RN jest trudniejszy, ale sa zalety obiektywne, np:

  • wiecej, lepiej platnej pracy
  • korzystasz ze srodowiska i narzedzi frontendowych, jest to przydatna wiedza dla wiekszosci devow
  • niski prog wejscia ze wzgledu ba js/ts ktory wiekszosc zna
  • wydajnosc jest az nadto wystarczajaca
  • development w react jest super wygodny, caly RWD jest rograny pod frontend, a w innych monbilkach jest jak odkrywanie kola na nowo.

Granie w gry i robienie gier ma tyle wspólnego, co uprawianie seksu z pracą ginekologa.
GH
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:ponad 3 lata
  • Postów:811
1
renderme napisał(a):

Najbardziej stabilna w developmencie, prawda.
Najbardziej wydajna, prawda.

Czy to duzo zmienia? Moim zdaniem, nie.

Czemu ktoś by miał wybierać coś mniej stabilnego i mniej wydajnego? Uczepiłeś się jak rzep tego RN, czasem warto wyjść ze swojej strefy komfortu. Tym bardziej, że zasady są prawie takie same jak w RN.

Ok więcej pracy. Ktoś chce proszę bardzo. Ale mając wybór w czym zacząć projekt, nie wybrałbym RN.

edytowany 2x, ostatnio: Ghost_
renderme
  • Rejestracja:około 6 lat
  • Ostatnio:37 minut
  • Postów:1471
1

@Ghost_:

To co piszesz jest interesujące i w jakimś sensie się z tym zgadzam, ale świat developmentu troche tak nie działa.
Czemu ludzie piszą serwery w nodejs? Czemu piszą je w pythonie i rubym? Gdyby liczyła się wydajność i stabilność, to tylko rust, golang itp.

Są też inne zmienne, np. liczba dostepnych developerów itp. Słuchałem kiedyś wywiadu, którego teza była taka, że apple wybrało objectiveC bo był przestażały i dużo było na rynku doświadczonych developerów, którzy stracili pracę. Zabawna historia.


Granie w gry i robienie gier ma tyle wspólnego, co uprawianie seksu z pracą ginekologa.
GH
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:ponad 3 lata
  • Postów:811
0

Technicznie Flutter, potem RN, na końcu Xamarin. Rynek pracy ma pewną bezwładność, są stare projekty itd. Patrząc tylko na ilość ofert pracy - na dziś RN, przyszłościowo - Flutter. Zresztą są na tyle podobne, że można uczyć się obu.

renderme
  • Rejestracja:około 6 lat
  • Ostatnio:37 minut
  • Postów:1471
0

@Ghost_:

To czemu PHP, czy RUBY ciągle urzędują na serwerach, chociaz technologicznie golang, czy .net zjada je na sniadanie?

Łącznie, tak - zgadzam się z argumentem, że flutter jest lepszy technologicznie.
RN miał większy potencjał, bo bazował na dobrze rozwiniętej bibliotece reacta, ale implementacyjnie to skaszanili.
Co zawojuje rynek; no tu już tylko wróżbita maciej może być pewny. Ja obstawiam jednak ciągłą dominacje RN, a już totalnie wykluczam scenariusz, że RN stanie się niszowy i niepopularny.


Granie w gry i robienie gier ma tyle wspólnego, co uprawianie seksu z pracą ginekologa.
edytowany 1x, ostatnio: renderme
GH
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:ponad 3 lata
  • Postów:811
0

PHP wygrywa tanim hostingiem głównie. Ale zgodzę się, ciężko przewidzieć przyszłość.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.