Podpisujecie faktury VAT na b2b przed wysłaniem do klienta/kontraktorni/firmy i do księgowej?
Z tego co czytam to nie trzeba ale wolę dopytać.
Ręcznie podpisywanie to trochę męczące bo trzeba wydrukować, podpisać a potem zeskanować.
Można pdf podpisać profilem zaufanym ale w sumie nie wiem czy potem na wydruku widać (muszę przetestować).
Nie
Program sam mi podpisuje drukowanymi literkami. Wiec w sumie nie sa one ani recznie ani jakims podpisem elektronicznym
Nie podpisuję, bo nie trzeba, nikt też nie marudził na to do tej pory.
Ręcznie podpisywanie to trochę męczące bo trzeba wydrukować, podpisać a potem zeskanować.
To jest najgłupsza opcja, jaką można wybrać :D
Nie jest to ani wersja papierowa - czyli podpis, pieczątka i przekazanie osobiście (czy jakaś wysyłka pocztą).
Nie jest to też e-faktura, tylko jakaś dziwna hybryda będąca skanem dokumentu papierowego.
Generuj PFD'a i ślij mailem.
Obecnie nie ma konieczności podpisywania - ani wersji papierowej, ani e-podpisów (czy to w postaci kwalifikowanego, czy jakiś profil zaufany).
Gdzieś tak od 18 lat nie trzeba podpisywać faktur xD
to zalezy od tego czy wystawiasz je w formie papierowej czy elektroniczniej.
w tej drugiej nie musisz podpisywać, ale klient musi się zgodzić na otrzymywanie ich w postaci elektrocznej. Zgoda ustna też jest ok.
Jeśli dajesz w formie papierowej to musisz przechowywać kopię u siebie lub u księgowej, tam gdzie dokumentacje przechowujesz.
A takie pytanie mam bo będę wystawiał pierwszą fakturę w życiu. Faktura za listopad ale wystawiona w grudniu. Wtedy podatek płacę za listopad czy grudzień?
MiL napisał(a):
A takie pytanie mam bo będę wystawiał pierwszą fakturę w życiu. Faktura za listopad ale wystawiona w grudniu. Wtedy podatek płacę za listopad czy grudzień?
Tak po bozemu powienieś podać "data wykonania listopad", czym sam na siebie dokonasz donosu na wcześniejszy podatek, a druga strona i tak odliczy pózniej.
Zgadnij, czy ludzie tak podają