Niedługo przechodzę na współpracę B2B i nurtuje mnie kwestia rejestracji adresu działalności. Nie wchodząc w szczegóły status mojego aktualnego miejsca zamieszkania jest nieco skomplikowany i nie mam 100% gwarancji, że dostanę zgodę właściciela na prowadzenie działalności gospodarczej w tym lokalu. Czy faktycznie każdorazowo taka zgoda jest wymagana przez US przy rejestrowaniu DG? Czytałem o tym trochę i nie widzę konsensusu, niektórzy twierdzą że nie trzeba pokazywać takiej zgody na papierze, inni relacjonują że musieli taką zgodę donosić osobiście do US. Zastanawiam się, co mógłbym zrobić w sytuacji kiedy tejże zgody bym nie uzyskał. Czy można zadeklarować brak stałego miejsca wykonywania działalności - przynajmniej na czas kiedy moja sytuacja się nie ustabilizuje, np. do czasu jak kupię mieszkanie lub wynajmę inne niż obecne? Z tym że do tego czasu pewnie i tak przez większość czasu prowadziłbym działalność w obecnym lokum. Czy jest sens rozważać np. wirtualne biura? Niby to by rozwiązywało problem, ale też czytałem że US na to krzywo patrzy.
Biuro wirtualne - u mnie działa od początku, miałem w tym czasie umowe z 4 różnymi podmiotami na B2B w tym jedną kontraktornią.
We wpisie w CEIDG zaznaczasz brak stałego miejsca prowadzenia działalności. A tam gdzie mieszkasz podajesz po prostu adres korespondencyjny i tyle.
kixe52 napisał(a):
We wpisie w CEIDG zaznaczasz brak stałego miejsca prowadzenia działalności. A tam gdzie mieszkasz podajesz po prostu adres korespondencyjny i tyle.
To nie musi oznaczać końca przygód. Ja tak wypełniłem, jestem VAT-owcem i miałem u siebie dodatkowo wizytę urzędnika + musiałem dostarczyć dokument potwierdzający prawo do lokalu + umowę użyczenia metra czy dwóch lokalu z racji tego, że było to mieszkanie rodziców. To trochę zależy od urzędu, w moim małym mieście nie bardzo wiedzieli, że w CEIDG jest w ogóle możliwość zaznaczenia braku stałego miejsca prowadzenia działalności. Słyszałem też o przypadkach, że ktoś tak wypełnił i nie miał ani wizyty urzędnika, ani nie musiał nic dodatkowo dostarczać.
Nie wiem skąd by mieli wiedzieć w USA, że dany adres to wirtualne biuro?
Niemniej może masz rodziców/rodzeństwo ze stałym adresem? Wtedy po prostu zarejestruj się u nich - jedyny minus, to jeśli są w innym mieście to niektóre sprawy urzędowe trzeba załatwić w danym urzędzie. Szczerze jednak nie pamiętam sytuacji z ostatnich 3 lat prowadzenia działalności, gdzie musiałbym pojawić się osobiście w urzędzie, więc raczej sztuczny problem.
Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek, bo chyba nie ma sensu zaczynać nowego.
Otóż nie mam ustawionego stałego miejsca prowadzenia działalności. Powoduje to problem gdy gdzieś proszę o wystawienie faktury, gdyż bardzo często programy fakturujące biorą informacje o firmie z GUS. A tam mam pusty adres. Jeśli biorą z CEIDG to nie ma problemu, tam adres jest widoczny. GUS jednak przyjmuje, że jak nie ma adresu prowadzenia działalności, to adresu nie ma wcale. Da się to jakoś zaktualizować? Widzę, że są procedury dla spółek, ale dla JDG nie ma. Chciałbym uniknąć konieczności drukowania wizytówek.
jackson-mike napisał(a):
Czy można zadeklarować brak stałego miejsca wykonywania działalności -
mam od kilku lat brak stałego miejsca praowdzenia dzialalnosci i nie ma problemu, tylko VAT i tak musialem zarejestrowac na jakis adres. Musisz miec tez adres korespodencyjny