napisać ambitniejszy/większy projekt
ambitniejszy != większy
Ambitne mogą być rzeczy w sumie dość proste / opierać się na prostych założeniach (przykładem niech będzie javascriptowa biblioteka Redux, która jest bardzo prosta, ale zapewniła autorowi sławę tak wielką, że aż Facebook go zatrudnił).
Z drugiej strony większe projekty wcale nie muszą być ambitne. A nawet jeśli są ambitne, to nie znaczy, że są dobrze napisane (np. jeśli nowicjusz zacznie robić powiedzmy MMORPG czy np. "drugiego Facebooka" to bardziej prawdopodobne, że skończy się na ambitnym spaghetti kodzie). Co do ambicji to jest potrzebna, ale sama ambicja nie wystarczy.
To co się liczy, to od strony praktycznej:
- czy masz doświadczenie z pisaniem większych projektów (a w firmach często się pracuje przy większych projektach, więc... )
- czy jesteś na tyle inteligentny i zdolny, że sobie poradzisz z zadaniami, które wymagają inteligencji.
- czy jesteś doświadczony od strony programowania (np. czy stosujesz dobre praktyki, czy umiesz coś napisać w prosty sposób, czy może tworzysz spaghetti kod, który jest na dodatek niechlujny itp.)
poza tym liczą się też niemerytoryczne kryteria:
-
czy jesteś fajny, cool (wspomniane przez kogoś wyzej drony są dość cool. Ale cool może być np. trójwymiarowa animacja. Cokolwiek co będzie miało wysoki cool factor. Nawet coś głupiego, co będzie popularne)
-
czy zrobiłeś coś w cool technologii, najlepiej w takiej, która jest teraz na fali, i którą się interesują programiści-rekruterzy (to może być np. modny aktualnie framework).
Co zatem oznacza powyższa rada? Jak ambitny musi być to projekt? Coś ala' prosta gra 2D (dajmy na to platformówka na wzór Wormsów) będzie się liczyć jako ambitny projekt czy trzeba pisać od razu modyfikacje np. jądra Linuksa?
Jeśli umiesz zmodyfikować jądro Linuksa, to myślę, że wpisanie czegoś takiego do CV to będzie huge win. W większości przypadków jednak nie oczekuje się od nowicjuszy takiego poziomu ogarnięcia.