Praca dla programistów iOSa

0

Widzę, że jest mało ofert pracy dla programistów iOSa (co nie jest w sumie dziwne), przynajmniej w moim mieście jest nędza. Zastanawiam się więc, czy warto się tego uczyć (muszę zdecydować przed zakupem sprzętu). Chcę się uczyć, ale nie wiem, czy nie będzie to strata czasu. Dodam, że nie chcę pracować na własny rachunek.
Może wybić to sobie z głowy i zostać programistą .NETa?
Macie jakieś przemyślenia?

0

Jest na to nisza i mało ludzi potrafi pisać pod iOS, nie znam Twojej sytuacji materialnej, ale w siebie zawsze warto inwestować.

0

http://www.idc.com/prodserv/smartphone-os-market-share.jsp

Skoro iOS ma te kilkanaście procent, to policz sobie zapotrzebowanie na niego w Polsce ;) Bardziej opłaca się robić pod Androida.
Ewentualnie przygotuj się do relokacji, czy to za granicę, czy do innego miasta. Są w Polsce firmy, które zatrudniają programistów do projektów dla obcokrajowców.

Z drugiej strony jeśli umiesz programować, to w każdym projekcie sobie poradzisz. Ile może być różnic przy pisaniu na iOS? Wszystko powinno się dać odnaleźć w dokumentacji, jak się obchodzić z takim systemem od strony programistycznej. Nie powinno być tego dużo.

Ja bym Ci radził naukę obsługi wieloplatformowych narzędzi. W Unity 3D przygotujesz aplikację działającą pod Androidem, Windows Phone, Windowsem, iOS, Linuksem, Mac OS X itd. I oprogramujesz w swojej aplikacji zachowania specyficzne dla danej platformy.

0

Bardziej opłaca się robić pod Androida.

Wg. ogłoszeń na 4programmers, bardziej na IoS się opłaca.

0

Patrząc na kwotę to bardziej opłaca się grać w Lotto ;)
Im bardziej kwota idzie w górę tym wyższy próg wejścia.

Jak postawi na iOS i się przeliczy (nikt go nie przyjmie w zakładanym czasie), to będzie musiał się przekwalifikować. Android wydaje się pewniejszym źródłem zarobków, nawet jeśli nie przekłada na wynagrodzenie. W iOS powiedzmy masz 10 000 albo nic (0). A w Androidzie 3000 albo 5000 albo 6000 ;)

0

Czyli tak jak mi się wydawało, to trochę loteria...

To będę uczyć się .NETa. A co o tym sądzicie, żeby uczyć się .NETa i dodatkowo iOSa? Z jednej strony wiem, że lepiej się specjalizować w 1 rzeczy, ale z drugiej, bezpiecznie mieć coś w zanadrzu, no i może z tym iOSem się uda...

0

A najlepiej to ucz się tego co sprawia ci więcej radochy. Jeżeli wybierzesz iOS to tak czy siak za jakiś czas pewnie będziesz dokładał do tego Androida żeby być w przyszłości "Mobile Developer" zamiast "iOS developer".

2
Spine napisał(a):

http://www.idc.com/prodserv/smartphone-os-market-share.jsp

Skoro iOS ma te kilkanaście procent, to policz sobie zapotrzebowanie na niego w Polsce ;) Bardziej opłaca się robić pod Androida.

Skąd takie wnioski? W Polsce iPhone'y mają zawyżoną cenę, a Polacy zarabiają mniej niż Amerykanie, więc w Polsce iPhone'y stanowią około 4% polskiego rynku smartphonów. Ale w Stanach Zjednoczonych iPhony to około 15% tamtejszego rynku. W Stanach Zjednoczonych żyje 320 mln ludzi czyli 10 razy więcej niż w Polsce, więc te ich 15% iPhonów to może być więcej niż około 80% Androidów w Polsce. Drugą istotną kwestią jest to, że użytkownicy iPhonów, to taka specyficzna grupa, która jest bardziej skora do wydawania pieniędzy na aplikacje niż użytkownicy Androidów, którzy raczej woleliby mieć wszystko za darmo.

Portal Brief przedstawia ciekawe dane:

Ilość pieniędzy wypłaconych developerom (w dolarach):
Apple - 5 mld - 21,2 tys/developera
Google - 900 mln - 6 tys/developera
Microsoft - 100 mln - 2,2 tys/developera

Ilość dostępnych aplikacji:
iOS - 1,25 mln
Android - 800 tys
Windows - 160 tys

Ilość pobrań aplikacji:
iOS - 50 mld - 40 tys/aplikację
Android - 48 mld - 60 tys/aplikację
Windows - 650 mln - 4 tys/aplikację

Średnie zarobki na jednej aplikacji (w dolarach):
iOS - 4 tys
Android - 1,1 tys
Windows - 0,6 tys

Średni zarobek za jedno ściągnięcie aplikacji:
Windows - 15 centów
iOS - 10 centów
Android - 2 centy

Źródło:
http://www.brief.pl/artykul,901,ile_tak_naprawde_zarabiaja_deweloperzy_aplikacji_mobilnych.html

0

To proste, jeżeli chcesz robić coś oryginalnego to pisz pod iOS bo niewielu to potrafi.

0

Liczy duże, no poza ostatnimi danymi statystycznymi.....

.....niestety to:

Średnie zarobki na jednej aplikacji (w dolarach):
iOS - 4 tys
Android - 1,1 tys
Windows - 0,6 tys

Średni zarobek za jedno ściągnięcie aplikacji:
Windows - 15 centów
iOS - 10 centów
Android - 2 centy

nie napawa optymizmem :( Chyba ten rynek mobilny się już kończy?!?!

Może się myle (wiem, że jest dużo nic nie wartych appek w tych "store-ach", ale przytoczone liczby nie wyglądają dobrze).

0

"Najciekawsze" aplikacje na Androida:
http://softonet.pl/publikacje/zestawienia/Najciekawsze.aplikacje.na.Androida-sierpien.2015,1248

Wszystkie one są bezpłatne. A stworzenie niektórych z nich nie zajmuje więcej niż tydzień.
Tego typu aplikacje też są wliczane do statystyki. Poza tym, niektóre firmy jak na przykład banki, tworzą mobilne aplikacje dla swoich klientów nie po to żeby na nich zarabiać, lecz po to żeby ułatwić im dostęp do konta. To wszystko wlicza się w statystykę.
Jak ktoś stworzy aplikację na której zarobi 16 tys. dolarów, a 3 banki stworzą darmową aplikację, to statystycznie wyjdzie, że średnie zarobki na aplikację wynoszą 4 tys. dolarów. To tyle odnośnie statystyki. Niestety w podanych przeze mnie danych nie ma informacji na temat kwantyli czy po prostu informacji ile było aplikacji na których nic nie zarobiono.

0
Zimny Szczur napisał(a):

Liczy duże, no poza ostatnimi danymi statystycznymi.....

.....niestety to:

Średnie zarobki na jednej aplikacji (w dolarach):
iOS - 4 tys
Android - 1,1 tys
Windows - 0,6 tys

Średni zarobek za jedno ściągnięcie aplikacji:
Windows - 15 centów
iOS - 10 centów
Android - 2 centy

nie napawa optymizmem :( Chyba ten rynek mobilny się już kończy?!?!

Może się myle (wiem, że jest dużo nic nie wartych appek w tych "store-ach", ale przytoczone liczby nie wyglądają dobrze).

Weź pod uwagę, że większość aplikacji nie zarabia na siebie lub zarabia grosze, tak naprawdę jeżeli chciałbyś się utrzymać z aplikacji to trzeba celować w top100 ;)

0
Zimny Szczur napisał(a):

Może się myle (wiem, że jest dużo nic nie wartych appek w tych "store-ach", ale przytoczone liczby nie wyglądają dobrze).

Jeśli chcesz sprzedawać swoje utwory w sklepie, to może faktycznie nie. Ale zawsze można za pisanie aplikacji mobilnych dostawać normalną pensję.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1