Witam, jako że wiele bywalców z tego forum wie, że nie skończyłem jeszcze 18 lat, chodzę dopiero do liceum, a prawo to dla mnie (prawie) kosmos. Od kilku lat zastanawiałem się by zrobić grę, a od kilku miesięcy ją pisze (Kosmiczną grę, którą na razie zatytułowałem "Ace of Space" - jeszcze się zastanawiam, czy by tą nazwę zmienić, bo bardzo przypomina nazwę gry "Ace of Spades"). Postępy są w miarę powolne, ale skończyłem wiele elementów graficznych (Pixelartowych budynków, statków, itp), zarys działającego menu głównego, oraz w ostatnim tygodniu przyczyniam się do stworzenia klas, które będą już odpowiedzialne za samą mechanikę danej kosmicznej rozgrywki... Zastanawiałem się również nad multiplayerem, ALE wiem że to nie jest takie łatwe zadanie jak by się wydawało. Oczywiście jestem tego świadom, że stworzenie gry to nie jest pestka, a tym bardziej stworzenie gry multiplayer. Jak już powiedziałem, od kilku lat zastanawiam się nad tą grą, i w tym okresie również uczyłem się programowania generalnie w trzech językach: AS3 (Actionscript 3), C#, a następnie C++ (w którym teraz działam.)
Aplikacje tworzę na C++/SFML 2.0, i wiem że minie jeszcze pewnie długi okres czasu (rok? Dwa lata? kilka lat?) zanim będę mógł powiedzieć, że gra zostanie ukończona. Na początku zakładałem, że grę zrobię za darmo, ale wiem, że pieniądze zwyczajnie przydałyby mi się na mój samorozwój. Tylko jedna uwaga - wiem, że nie powinno się robić gry DLA PIENIĘDZY, ja patrzę na to z takiej perspektywy, by zrobić DOBRĄ GRĘ - to, czy na niej zarobie, nie jest wcale powiedziane.
Kilka screenów z menu głównego, z code::blocks, oraz ze statków.
http://scr.hu/1eaq/qk0ed
http://scr.hu/1eaq/k2atw
http://scr.hu/1eaq/v5bi0
http://scr.hu/1eaq/ymi91
http://scr.hu/1eaq/jv616
http://scr.hu/1eaq/hhzzq (statki są teraz na screenie ciut pomniejszone, i w gorszej jakości, dlatego, by trudniejsze było ich wykorzystanie przez osoby niepowołane; Jakubek - ja, Kamyk - mój kolega, który zrobił wstępny zarys grafik)
Jakubek Productions to nazwa którą zamierzam wykorzystać.
Moje pytanie brzmi: Gdyby (hipotetycznie zakładając) udało mi się stworzyć gre, a następnie ją dobrze wypromować - to jak legalnie zacząć ją sprzedawać?
Dodam informacje, że z mojego punktu widzenia raczej każde oprogramowanie które wykorzystuje do stworzenia gry, jest legalne. (Gimp, Code::Blocks, biblioteka SFML 2.0) Tylko co potem z podatkami, licencjami i tak dalej?
Proszę o łagodne potraktowanie mojej osoby. Ja tylko pytam, nie zakładam, że mi się uda - wierzę, że mi się uda, i pracuje. W ciągu tygodnia przynajmniej dwa solidne dni, sobota, niedziela. Tak by nie zawalić szkoły. Ale pytam o to nie bez powodu, moim życiowym celem było od zawsze stworzenie jakiejś gry.