Cześć.
Tworzę grę TicTacToe ale w ten sposób żeby połączyć ze sobą dwóch graczy przez sieć. Wymyśliłem to w ten sposób że ajaxem co sekundę pobieram z bazy stan gry i jeśli się zmienił to aktualizuje planszę. Ogólnie działa to bez problemu ale zastanawiam się jak pominąć bezsensowne pobieranie danych co sekundę gdy np. drugi gracz myśli nad ruchem minutę.
function startGame() {
$("#game").css("display", "block");
player["host"] = new Player(player1Name);
player["host"].mark = "O";
player["join"] = new Player(player2Name);
player["join"].mark = "X";
checkStatus();
setInterval(checkStatus, 1000);
}
function checkStatus() {
$.ajax({
url: "check_status_game.php",
method: "POST",
data: {
id: id,
},
dataType: "json",
success: function (data) {
newStatus = data[0]["status"];
if (previousStatus != newStatus) {
drawBoard(newStatus);
if (step >= 5) {
checkWin();
}
previousStatus = newStatus;
}
},
error: function (xhr, status, error) {
console.error(xhr.responseText);
},
});
}
reszty kodu nie piszę bo wszystko działa. Po prostu chciałbym się dowiedzieć jak pobrać z bazy stan gry tylko wtedy kiedy trzeba a nie co sekundę jak teraz?