Za dużo naraz chcesz zrobić i wszystko mieć wszystko obmyślone już na starcie. A przecież to cały proces.
Zacząłbym więc od czegoś super prostego, np. od wyrenderowania sześcianu / kostki dowolną techniką. A potem szedłbym dalej z researchem.
Nieprzypadkowo wszelkie tutoriale grafiki 3D zaczynają się od renderingu zwykłego sześcianu (albo innej prostej bryły) i nieprzypadkowo jak otwierasz nowy plik w Blenderze, to masz już gotowy taki sześcian. Ciężko jest zrobić takie ładne miasto od razu, musisz pokonać ileś trudności technicznych, zrobić mnóstwo researchu. Jeśli to ma być tutorial, to też opracowanie w jaki sposób najbardziej sprawnie przedstawić użytkownikowi tutoriala wiedzę, to też raczej nie zajęcie na pół godziny, ale to też pewien proces (zapewne musiałbyś mieć potem jakichś użytkowników testowych, którzy dali by ci feedback, czy rozumieją).
jednak nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać,
A czy przypadkiem praca inżynierska nie powinna być właśnie pracą badawczą, podczas której dopiero poszukujesz odpowiedzi (i tworzysz nową wiedzę albo syntezujesz tę już istniejącą)? @aurel to fajnie opisała w jednym wątku:
https://4programmers.net/Forum/Edukacja/312883-strona_internetowa_praca_inz_zdaze?page=2#comment-437159