Witam.
Jestem w trakcie tworzenie gierki opartej na three.js czyli webGL i napotkałem pewien problem.
Normalnie mogę ustawić kamerę tak żeby patrzyła się nie na samochód tylko problem jest tego typu, że gdy auto zawraca lub to jest skierowane przodem do kamery.
Chciałbym zrobić coś jak mniej w NFS ze kamera nie jest na sztywno przyspawana do samochodu chodź i takie rozwiązanie by mnie ucieszyło.
Obecnie robię to tak, że sprawdzam w jakim położeniu znajdowało się auto i obecne położenie w oparciu o te 2 punkty otrzymuje prostą i ustawiam kamerę np 10 lub 15 jednostek (nie wiem jakie bo piksele to to raczej nie są :)) dalej od samochodu.Teoretycznie to powinno działać, ale praktycznie kamera jest skacząca..
var divX = currentX - LastX;
var divY = currentY - LastY;
vat divZ = currentZ - LastZ;
// i pozycja kamery
camPos(currentX-(divX*10), currentY-(divY*10), currentZ-(divZ*10));
Być może kamera skaczę bo nawet gdy jadę prosto to divX nie zawsze ma tą samą wartość.